2012. február 22., szerda

Vörösboros zúza pörkölt





Hozzávalók:
1 kg csirke zúza
2 fej hagyma
2-3 gerezd fokhagyma
2 ek. darált pritamin paprika
1 ek. sűrített paradicsom
2-3 dl vörös bor
ételízesítő
őrölt bors
olaj
Elkészítés:
A zúzát megmosom, és közben ha esetleg maradt rajta hártya, azt leszedem róla. A hagymát felkockázom, a fokhagymát apróra vágom, és mindkettőt rádobom a meleg olajra. Megdinsztelem (ebben segít egy csipet só, mert nedvességet enged a hagyma, hamarabb puhul) majd ráteszem a paprikakrémet és a sűrített paradicsomot. Jól elkeverem, jöhet rá az ételízesítő és az őrölt bors, végül a zúza. Kicsit hagyom együtt pirulni, aztán a ráöntöm a vörös bort, és ha ez a mennyiség nem fedné el a zúzát, akkor még egy kevés vizet is. Fedő alatt puhára főzöm kb. egy óra alatt.

Tegnap este azon gondolkodtam, csütörtökön mit is vihetne a párom magával dolgozni. A fagyóban volt még egy csomag zúza, tudom szereti, hát elővettem. Ma reggel pedig, mivel elég korán ébredtem, el is készítettem gyorsan. A hűtőben árválkodott egy üvegben némi vörös bor, nem akartam, hogy tönkre menjen, így megkínáltam vele a zúzát. Meg kell mondanom, nagyon kellemes, sőt finom íz lett az eredmény!
Tésztát főzök majd neki mellé, de azt csak este, mielőtt dobozba pakolom a holnapi menüt:-)Persze egy ilyen pörkölthöz nem árt valami savanyúságot is kínálni. szerencsére ebben nem szenvedünk hiányt, az elmúlt nyáron, mint sok éve már, mindent beüvegeztem, amit csak lehetett. Most egy nagy üveges káposztával töltött ecetes paprika került elő, gyorsan meg is kóstoltam az egyik paprikából kikandikáló még mindig ropogós, jó köményes káposztacsíkokat:-)
Ilyenkor télen nem mindig van a hűtőben paprika és paradicsom. De ekkor sem esem kétségbe, hiszen a nyáron sikerült sűrített paradicsomot és sózott-darált paprikát is elraknom, egy kedves ismerősöm receptje alapján. Áldom azóta is érte, hogy megosztotta az elkészítés módját velem. Ha újra szezonja lesz, ígérem közkinccsé teszem én is a receptet:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése