2012. március 25., vasárnap

Sonkás-tojáskrém


Hozzávalók(egy kis adaghoz, ami a képen van)
2 db főtt tojás
4-5 szelet főtt-füstölt tarja
annyi margarin, hogy kenhető krémet kapjunk
pici só
apróra vágott snidling
Elkészítés:
A tojásokat a reszelő nagy lyukú részén(káposztareszelőn)lereszeljük, a tarját apró kockákra vágjuk. Egy tálba tesszük mindkettőt, majd hozzáadjuk a margarint, a sót és a snidlinget. Jól kikeverjük, és máris kaptunk egy nagyszerű uzsonnakrémet, amit kenyérre vagy zsemlébe, kiflibe kenve máris lehet fogyasztani, vagy a lurkóknak csomagolni.


Ez a kenőke megint egy gyors agyszüleményem eredménye. A vasárnap délután egy vendégcsalád betoppanásával gyorsan elszaladt, és nekem bizony este jutott eszembe, hogy nem igazán tudok Bencének mit csomagolni hétfőn tízóraira. Mert a drágám munkába ugyan elviszi a szeletelt főtt-füstölt tarját kenyérrel, paradicsommal, de mit adok a gyereknek? Így jött az ötlet, ami nagyon is finomra sikerült. Bár én nem snidlinget vágtam bele, hanem a Pennyben vettem pár hete egy üveg fagyasztva szárított salátafűszer keveréket, ami tulajdonképpen nem más, mint több féle hagyma összevágott, fagyasztott-szárított verziója. Nagyon finom, számos ételbe használtam már amióta megvettem. A minap még a fasírtba is ebből szórtam, isteni íze lett, csakúgy, mint ennek az uzsikrémnek.

2 megjegyzés:

  1. A kényszer nagyon jól inspirál!!! Plusz ötletet is kaptam, mert ezek szerint fagyasztható a többféle hagyma :D Ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó kis keverék, az íze bármilyen ételbe illik, amihez használnál hagymát.

    VálaszTörlés