2012. július 26., csütörtök

Ricottás-barackos pite



 Hozzávalók:
25 dkg liszt
15-20 dkg ricotta (lehet tehéntúró is)
1 db tojás
3 dl tej
1 cs. sütőpor
25 dkg cukor
barack ízlés szerint
Elkészítés:
A tojást egy keverőtálba ütöttem és a cukorral és tejjel kicsit elkevertem. Belemértem a lisztet, a sütőport és a ricottát, majd fakanállal összedolgoztam. Egy sütőtálat kikentem margarinnal és beleöntöttem a masszát, amit cikkekre vágott őszibarackkal díszítettem. Előmelegített sütőben közepes lángnál nekem 20 perc alatt sült meg, de érdemes egy fogpiszkálóval ellenőrizni. Megvártam míg kihűlt, majd szeleteltem és porcukorral megszórtam a pitét.



Az alapreceptet már többször használtam, de most kiegészítettem a ricottával és még egy kis tejjel. Igazándiból nem nagyon tudtam mit is kezdjek a férjem által vásárolt ricottával, ami a szó szoros értelmében nem túró, hiszen tejsavóból készül, ízét tekintve édeskés, darabos és a túrónál szerintem

szárazabb sajtkészítmény. Ettől függetlenül nagyon finom, és nem csak azért, mert elegánsabb azt mondani, hogy a pitémben ricotta van és nem túró:-) Az adag másik feléből egyébként körözöttet készítettem vacsorára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése