2012. augusztus 17., péntek

Házi ételízesítő

 Hozzávalók:


sárgarépa
petrezselyem
zeller
karfiol
hagyma
paprika
paradicsom
fokhagyma
+ minden kiló zöldségkeverékhez 20 dkg só
A zöldségekkel nincs más tennivaló, mint ledaráljuk, besózzuk és üvegezzük. Én mindig úgy csinálom, hogy a keveréknek kb. a 40%-át a sárgarépa teszi ki. Ízlés szerint kerülhet bele brokkoli,  vagy akár zöldfűszerek is. Üvegezve egy évig is eláll, ha felbontom, utána a hűtőbe teszem. Levesekhez, ragukhoz,
pörköltekhez nagyszerű ízesítő.



Egy idős barátnőmtől kaptam a receptet, párszor már én is elkészítettem. Álltában kicsit fakul idővel a zöldségek színe, de attól még élvezhető az ízhatás. Már azt hittem, hogy a tavaly elrakott adag elfogyott, de tegnap, amikor az ecetes almapaprika első üvegeit pakolta a spájz polcára a drágám, kiderült, jól elbújva még van egy üvegecske. Így most meg is mutatom nektek:-)Az idén is fogok eltenni egy adagot, a téli főzőcskézéskor nagyon jó szolgálatot tesz.
Mint említettem elraktam az első adag almapaprikát is. Bár a férjem nem csípi, mert csíp,(:-))azért mi a barátnőmmel jóízűen eszegetjük pörköltök és sültek mellé:-)Ebből is tervezek még egy pár üvegnyit, de nem sürget senki, csak szép komótosan....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése