2012. december 17., hétfő

Megkezdődik a visszaszámlálás....

 Na nem arra gondolok, hogy sokak szerint itt a világvége néhány nap múlva :-) Inkább arra, hogy még egy hét és szenteste, az év talán egyik legszebb ünnepe. Nem akartam mindent az utolsó pillanatokra hagyni, így időben hozzákezdtem a sütögetéshez, takarításhoz, rendezkedéshez. Persze a nagy igyekezetnek nem csak előnyei, de hátulütői is vannak. Például az, hogy egy finomabb sütikéből lehet, hogy új adagot is kell készíteni:-) Nálunk most a zserbó golyó, vagy egyszerűbb nevén a zsergolyó volt ilyen. Hiába dobozoltam be, egy-egy nehezebb pillanatunkban mindig hozzányúltunk. Ennek eredménye képen tegnap már csak tíz darab kuksolt
 a tárolóban. Így újabb golyókat gömbölyítettem, lapogattam, előre látóan egészen pontosan másfél adagnyit. Ebből 83 zsergolyszli lett, aminek egy része a dió-lekvár keverék helyett gesztenyés tölteléket kapott. szerintem finomabb, mint az eredeti verzió. Tudtok titkot tartani? Most ettem meg hármat belőle reggeli gyanánt :-)
S ha karácsony, akkor persze a bejgli és a mézeskalács sem maradhat ki. Bár bevallom, a bejgliért nem nagyon rajongok, de a drágám nagyon szereti a diósat, az Ő kedvéért készítettem egy fél adagnyit. Mézeskalácsból viszont bőven sütöttem, kétszerre. Az első adagot Bencével díszítettük is
szines cukorfigurákkal, a második adag viszont csak felvert tojással lett megkenve, hogy kis fénye legyen. a sütikből még a klasszikus karácsonyi csillagom van hátra, aminek az elkészítését szerdára tervezem. Akkor egyedül leszek itthon, nem kell senkire figyelnem, nem kér tőlem senki semmit éppen akkor, amikor nyakig maszatos vagyok.
Nem jegyezzük magunkat a masszív alkoholfogyasztók között, de ilyenkor az ünnepre mindig készül egy-egy kevés likőr is. A kevés most nem csak nagyvonalú kisebbítés, mert nem literekről, hanem csak decikről van szó. Akit érdekel, az az Italok címszó alatt megtalálja az idei tojáslikőr és a
 krémlikőr leírását, de ott van a tavaly nagy sikert aratott baley's recept is.
Lassan már az ünnepi menü is összeállt a fejemben. Na nem volt nehéz dolgom, hiszen nem szoktam hat fogásos lakomákat tálalni ezeken a napokon sem.
Lehet, hogy sokan azt mondják, butaság, de én úgy gondolom, attól, hogy karácsony van, még nem tudunk, és nem is kell többet ennünk. Persze nem egytálételt főzök, de csak normális mennyiségeket tálalok. Úgy vagyok vele, hogy csak azért ne együnk folyton, hogy minden elfogyjon amit főztem-sütöttem. szerencsére ma már nem úgy van, mint szegény anyukám idejében, hogy csak hűtőszekrény
 volt a háztartásokban. Jó nagy a fagyasztónk, s hál'istennek mindig található benne olyan alapanyag, amiből rövid idő alatt friss sült tehető az asztalra.
Persze a karácsony nálunk sem múlik el halászlé nélkül, azzal a különbséggel, hogy mi ezt nem szenteste, hanem még 24-én délben esszük. A drágám főzi már hosszú évek óta, a leírása itt van a blogban a halételek között. Estére Bence kedvence készül, a vörösborban áztatott aszalt szilvával töltött-rántott csirkemell (csirkés ételek)és egy göngyölt sertésrolád, amit szintén aszalt szilvával töltök majd meg. Mindehhez persze elengedhetetlen a "habos" krumplipüré, ami szintén a gyerek nagy kedvence.

A habosságát nem valami szertől nyeri:-), hanem attól, hogy forró tejjel, margarinnal és tejföllel keverjük szinte már tényleg habzásig. Barackbefőtt kerül mellé a kompótos tálakba, a desszert pedig gesztenyepüré-tejszínhab lesz.
Sajnos elég korán ülünk majd le a vacsoraasztalhoz, és nem is töltünk ott együtt sok időt, mert a  drágám
tizenkét órás műszakba megy este hatkor. Másnap viszont ebédvendégeink lesznek. Krumpli és zöldséges rizs a köret, mellé rántott tarját, csirkemájjal töltött csirkecombot és sült húst gondoltam. Aki kér, az természetesen halászlevet is ehet előtte, de ez a gyerekekre nem nagyon lesz jellemző. December 26-án pedig húsleves és  töltött káposzta kerül majd az asztalunkra, és végre hármasban, csendben, összebújva töltünk majd egy napot.
Az ajándékokat beszereztük, már csak a csomagolás van hátra. Azt viszont meg kell csinálnom csütörtökig, mert péntektől már szünet van a suliban. Igazság szerint nálunk az idén a nagy ajándékot az új számítógép és a fényképezőgép jelenti, amiket már pár hete használunk is. Ám azért Bence nem marad üres kézzel a fa alatt, és a drágámnak is vettem valami kis apróságot.
Nálunk tehát ez a nagy harci helyzet mostanában! :-) Mindenkinek örömteli készülődést kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése