2013. április 6., szombat

Ostoros kalács (ahogy Pannikától tanultam)

 Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
30 dkg rétes liszt
5 dkg élesztő
4 dl tej
6 dkg cukor
1 kk. só
3 ek. olaj
3 db tojás sárgája
Krémhez:
15 dkg cukor
20 dkg margarin
3 ek. kakaópor
 2 cs. vaníliás cukor
Elkészítés:
A lustább, vagy a háziasszonyok gyöngye verziót írjam le? :-)
Én bevallom, hogy a tészta hozzávalóit betettem a kenyérsütőbe, és hagytam, hogy a gép kényelmesen kidolgozza a tésztát. amikor már szép fényes buci ült az üst alján, nem vártam ki, hogy megkeljen, hanem kiszedtem a lisztezett munkafelületre. Óvatosan átgyúrtam, hat egyforma részre osztottam.
Míg a gép dolgozott, a krém hozzávalóit kikevertem, így az egyenként kinyújtott lapokat csak megtöltöttem, feltekertem mint a bejglit, majd
kettesével összetekertem. Szilikonos sütőlapra tettem a három "ostort", megkentem a tojásfehérjével, és hagytam szépen megkelni. Közben kicsi lángra begyújtottam a sütőt is. Mire felmelegedett, a kalácsok is alaposan megdagadtak. Még egy kenés, és mentek a sütőbe, ahol 30 perc alatt hatalmas méreteket öltöttek, és isteni illatokat árasztva meg is sültek.





Internetes barátnőkkel van egy oldalunk. amolyan "titkos" kis társaság, ahol nagyon jól el vagyunk mi páran. Megosztjuk egymással nem csak ügyes- bajos dolgainkat, de konyhai fortélyainkat és receptjeinket is. Így tettem szert Pannika kalácsának a leírására is, amiért ezúton is köszönet tündéri barátnőmnek! Reggel vettünk friss házi tejet, illatozik a kalács is. Ugye nem kérdés, hogy mi lesz a vacsora? :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése