2013. szeptember 13., péntek

"Hamis gyros"

Hozzávalók:
1 db húslevesben főtt csirkecomb (lehet bármilyen levesben főtt husi)
2 db nagyobb zsemle
1 ek. gyros fűszerkeverék
1/2 fej lilahagyma
1 db paradicsom
oregánó, bazsalikom ha van frissen(el is hagyható)
2 ek olaj
2 ek. majonéz
2 ek. ketchup
Elkészítés:
A húst kicsontozzuk, felkockázzuk, majd egy tálba téve megszórjuk a fűszerkeverékkel. Kicsit állni hagyjuk, hogy a fűszer átjárhassa, majd a két ek. olajat felmelegítjük egy serpenyőbe,és a húst átpirítjuk rajta. Az a lényeg, hogy egy kis sült hús kérget kapjon. A mártáshoz összekeverjük a ketchupot és a majonézt, a paradicsomot és a hagymát karikákra vágjuk. A bevágott zsemléket megkenjük a mártással, rakunk bele hagymát, paradicsomot és zöld fűszert, majd a hús felét is belekanalazzuk. A tetejére még egy kis mártás, és máris bele lehet harapni egy nagyot.



Biztosan lesz olyan, aki most elhúzza a száját, de én örülök, hogy eszembe jutott ez a vacsoramentő ötlet :-) Ma húslevest főztem, de a főtt húst Bence frissen is csak paradicsom vagy meggyszósszal eszi meg, anélkül meg sehogy sem. Mielőtt biciklizni indult, meghagyta, hogy valami finom vacsorával várjam haza. Gondolkodtam mit is készíthetnék neki. A főtt húsra esett a tekintetem, aztán rögtön a lila hagymára, és már jött is a mentő gondolat. Megkóstoltam egy kanál husit a mártással, nekem nagyon ízlik. Szerintem listára teszem ezt a "találmányomat" :-)

1 megjegyzés: