2013. szeptember 16., hétfő

Kakaós csiga 2.

 Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
2 dkg élesztő
2,5 dl tej
8 dkg margarin
1 db tojás+ 1 db sárgája
3 ek. cukor
csipet só
Tölteléknek 5 dkg margarin, keserű kakaópor és cukor
Sütés után. pár kanál tej és vaníliás cukor
Elkészítés:
Mint mindig, én most is a kenyérsütőbe pakoltam be a tészta hozzávalóit. Most sem hagytam, hogy teljesen végig menjen a program. amikor befejeződött a dagasztás, kivettem egy tálba a tésztát, letakartam konyharuhával, és hagytam egy órán át kelni. Gyönyörű tészta lett belőle. Lisztezett munkafelületen finoman átgyúrtam, majd kinyújtottam téglalap alakúra. Megolvasztottam mikróban a margarint, lekentem vele jól a felületet. Aztán először a kakaóporral, majd a cukorral alaposan megszórtam a tésztát. Feltekertem mint a bejglit, és kb. 2 cm széles darabokra vagdaltam. Egy sütőpapíros tepsire ültettem őket, kis távolságot hagyva köztük, hiszen sütés előtt, és közben is nőnek még. 30 perc extra pihenés után előmelegített sütőben megsütöttem őket. Miután kivettem a tepsit, még forrón megspriccelgettem a csiguszokat meleg vaníliás tejjel.



Puha, finom és gyönyörű kakaós csiga lett a végeredmény. Hála és köszönet érte Limarának.
http://www.limarapeksege.hu/2010/07/kelt-kakaoscsiga.html


Vasárnap lévén ismét felmerült a nagy kérdés, mit visz szemem fénye ma tízóraira. Nézegette a lehetőségeket kis szakács füzetemben, végül úgy döntött, egy flaska vaníliás tej és néhány kakaós csiga pont megfelelne ahhoz, hogy kibírja a mai hat tanórát. Már második alkalommal sütöttem meg ezeket a csigákat, és nem csalódtam bennük. Először talán kicsit túl "szottyosak lettek a sütés utáni öntözgetéstől. Most viszont cseles voltam, és a konyhai spriccelőmbe töltöttem a vaníliás tejet, így nem estem túlzásokba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése