2013. november 10., vasárnap

Gombás császártekercs

 Hozzávalók:
1 szép darab göngyölt császárhús
50 dkg darálthús
2 fej hagyma
25 dkg gomba
2 gerezd fokhagyma
sertés fűszersó
3 ek. ketchup
2 ek. méz
Elkészítés:
A császárhúst szépen kitekerjük egy vágódeszkán. A darálthúst sózzuk, borsozzuk, beleteszünk egy gerezd zúzott fokhagymát. Összedolgozzuk, és egy
rudat formázva belőle szépen a császárra fektetjük. Jó szorosan feltekerjük, majd fóliába csavarva betesszük kicsit a hűtőbe, hogy összeérjen. Fél óra múlva kivesszük, ujjnyi szeletekre vágjuk és egy sütőtepsibe elrendezzük. A hagymát megtisztítjuk és gerezdekre vágjuk. Rászórjuk a tekercsekre, a kettőbe vagy négybe vágott gombával együtt. A fokhagymát vékonyra szeleteljük és azt is a tepsibe szórjuk. A tekercseket meghintjük sertéssült fűszersóval. A tepsibe öntünk egy kevés vizet, lefedjük alufóliával, és sütőbe tesszük. Kis lángon egy órát sütjük. Közben a ketchupot elkeverjük a mézzel, és miután a fóliát levesszük, minden karikát megkenünk a mézes mázzal. Még jó 15 percre vissza toljuk a sütőbe, hogy szépen megpiruljon.




Tudom, ez sem egy igazi fogyókúrás menü, de finom :-) A Spárban lehet kapni ilyen töltött császárt, most én is azt használtam. csak leírtam a múltkori tapasztalatok alapján, hogyan készíthető el házilag is. Így most a töltéssel nem bíbelődtem, csak szeleteltem, és pakoltam a tepsibe. Semmi zsiradék nem kell alá, hiszen a császárhúsból bőven kisül. Mi krumplipürével ettük ma ebédre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése