2017. július 7., péntek

(majdnem)Kovászos uborka :-)


Hozzávalók: (1,7 literes üveghez)
50-60 dkg uborka
3 kisebb  szem krumpli
4-5 fokhagymagerezdek (aki nem szereti, el is hagyhatja)
jó nagy csokor kapor
langyos víz+ só (ahány liter víz, annyi ek. só)
Elkészítés:
Az uborkákat alaposan megsúroljuk, végeiket levágjuk, majd hosszában mindkét irányból bevágjuk. Egy széles szájú tiszta üveg aljára jó adag kaprot teszünk, majd a megmosott héjas krumpli felét rákarikázzuk. Jöhetnek szép sorban az uborkák, közéjük dugdossuk a fokhagymagerezdeket. A tetejére a maradék krumplit vágjuk, majd befedjük a kapor másik felével. Jöhet a langyos sós víz. Egy kistányérral, vagy fordított üvegtetővel letakarjuk, és a konyhapultra tesszük. Nem kell neki napfény, csak egyenletes meleg, és 3 napnyi türelem, míg az uborkák szépen megérnek. Utána tálba szedjük, majd tároló dobozba/üvegbe rakjuk a leöblített uborkákat, és rászűrjük a finom levet. Behűtve az igazi.



A kovászos uborka nagy kedvenc nálunk, a férjemmel lelkes fogyasztói vagyunk. MI mást is lehetnbe eéképzelni ilyenkor nyáron egy jó körömpörkölt mellé? :-)
Sokáig az igazán kovászosat készítettem, de nem szerettem, hogy lesnem kellett a napfényt, forgatni az üveget, utána pedig szedhettem le a szétázott nem túl guszta kenyeret. Aztán a neten rátaláltam erre a Ferences szerzetes által kitalált krumplis verzióra, és azt hiszem most ennél maradunk.

2 megjegyzés:

  1. Én már több éve így csinálom. Ez biztos nem pimpósodik meg, és ugyanolyan finom, mint a kenyérrel készült.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon bejött nekünk is, már nem is tudom hanyadik adagot készítem így :-)

    VálaszTörlés