2017. december 5., kedd

Mikulás tallér

Hozzávalók:
20 dkg finomliszt
15 dkg zabpehely
5 dkg darált mogyoró (földi tökéletes)
4 ek. méz
20 dkg margarin
ízlés szerint:
őrölt fahéj, őrölt gyömbér, pici reszelt narancshéj
1 kk. szódabikarbóna
csipet só
Elkészítés:
A margarint felkockázva a kimért mézzel együtt a mikróba teszem, és alacsony fokozaton összemelegítem. Míg elkészül, addig kimérem a lisztet, a fűszereket, sót, szódabikarbónát. Belereszelem a narancshéjat. A zabpelyhet kicsit összedarálom, hogy lisztesebb legyen, majd darálóba megy a tisztítva lemért mogyoró is. Ha minden elő van készítve, akkor a langyos margarinos mézet hozzáöntöm a száraz hozzávalókhoz, és először fakanállal, majd kézzel alaposan összedolgozom. Meg lehet kóstolni, elég fűszeres-e, mert most még a gyömbér és a fahéj is pótolható. Akinek van mézeskalács fűszerkeveréke, az az egyszerűség kedvéért használja azt!
Fél órára hűtőbe teszem a masszát, hogy kicsit összeálljon. Aztán diónyi gombócokat formázok belőle, melyeket két tenyerem között ellapítok, és a tallérokat sütőpapíros tepsibe sorakoztatom. Előmelegített sütőben kb. tíz perc alatt megsülnek. Vigyázni kell rájuk, mert a sütési idő függ a sütő működésétől is! Utána tálra szedem a tallérokat, és ha meghűltek, lehet kóstolni őket. Most nem volt itthon, de legközelebb szerintem megcsorgatom még a tetejüket egy kis olvasztott csokoládéval.


A recept eredetijét a ketkes.com oldalon találtam, de természetesen beiktattam némi módosítást, úgy, ahogy én szeretem :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése