2018. május 21., hétfő

Egybesült sertéscomb

 Hozzávalók:
1 szép darab comb (nekem ez most másfél kilós. szóljunk a hentesnek, hogy egybe szeretnénk megsütni)
3-4 gerezd fokhagyma
3-4 el olaj

1 cs. magyaros fűszerkeverék
10 dkg füstölt szalonna
Elkészítés:
Az előkészítés nem árt, ha még előző este megkezdődik. Érdemes bepácolva pihentetni egy éjszakán át a húst, jobban magába szívja az ízeket. A megtörölgetett combot először lekentem olajjal, majd megszórtam  a
fűszerkeverékkel és sóval, aztán a két kezemmel alaposan belemaszíroztam az így kapott kencét. Letakartam fóliával és a hűtőbe tettem pihenni. Reggel egy vékony pengéjű késsel pár helyen megszúrtam a húst, ide tisztatott fokhagymagerezdeket és szalonna kockákat dugdostam. A többi szalonnát felszeleteltem és a hús tetején elrendeztem. Jénaiba pakoltam, kevés vizet öntöttem alá, és lefedve a sütőbe toltam, ahol aránylag kis lángon egy másfél órát sütöttem. Utána levettem róla  a takarást, meglocsolgattam a keletkezet fűszeres lével, majd mivel még soknak ítéltem meg alatta a folyadékot, kivettem egy sütőpapíros tepsire, és azon toltam vissza a sütőbe egy 20 percre, míg szépen megpirult. Szeletelés előtt vártam egy 15 percet, aztán már csak tálra rendeztem a combdarabokat és petrezselymes újkrumplival tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése