2011. december 10., szombat

Kosárkák


Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg puha margarin
5 dkg cukor
1 db tojás sárgája
csipet só
Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitálom, majd belevagdalom, és elmorzsolom benne a margarint. Ezután hozzáadom a cukrot, a csipetnyi sót és a tojás sárgáját. Jól összedolgozom a tésztát.
Ezután a kosárka formákat kikenem vékonyan margarinnal, majd a tésztából golyókat diónyi gombócokat formálok, és azokat belenyomkodom a kosárkába. Az lenne a lényeg, hogy minél vékonyabb legyen a tészta, akkor több töltelék fér bele. Előmelegített sütőben közepes lángon aranysárgára sütöm. Ha megsül, várok pár percet, míg a forma hűl annyit, hogy egy törlőkendővel fel tudom fordítani, és a kosárkákat szépen tálcára pakolom. Amelyik nem akart egyből kijönni, azt picit odakoppintottam a tepsihez, és máris kint volt. Ezután már nincs más hátra, mint megtölteni a tésztakosárkákat valami finomsággal.


Ez egy próbasütés volt, életemben nem készítettem még ilyet. De a szomszéd néni megajándékozott húsz formával és ezzel a recepttel. Ez a mennyiség nekem csak 16 kosárkára volt elég, de megtudtam, hogy húsznak ki kellett volna jönni belőle, néhány kosárkám tésztája kicsit vastagabbra sikeredett. De így már okosabb leszek legközelebb, és húsz gombócot fogok gyúrni. A töltelék sokféle lehet, én most vegyes gyümölcs lekvárt kevertem össze dióval, és azt kanalaztam a tésztába. Bencének nagyon ízlett!
Van olyan kosárka verzió is, amibe még sütés előtt belekerül a töltelék. Ezt előre meg fogom a jövő héten sütni, és az ünnepekre megtöltöm dió és gesztenye krémmel.

Közben ma elkészítettem a kosárkáknak azt a változatát, amikor a töltelék is vele sült. Egy adaghoz 2 db tojás fehérjét habosra vertem 12 dkg porcukorral, majd belekevertem 15 dkg darált diót, illetve a másik verzióhoz ugyanennyi mákot. Ezt kanalaztam a kosárkákba, és közepes lángon kb. 20 perc alatt megsütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése