2013. október 2., szerda

Almalekvár

Hozzávalók:
kb. 2 kg alma ( 1,5 kg reszelt almára lesz szükség)
20 dkg cukor
1/2 citrom reszelt héja
2 csapott tk. őrölt fahéj
1 cs. 4:1 zselésítő
Elkészítés:
Az almákat vékonyan meghámozzuk, leöblítjük, majd lereszeljük. Lábosba téve ráreszeljük az alaposan megmosott és megtörölt citrom héját, megszórjuk a fahéjjal, és belekeverjük a zselésítőt. Közepes lángon összefőzzük, majd a tűzről levéve botmixerrel pürésítjük. Belekeverjük a cukrot, újra feltesszük főni, de most sem kell sok idő neki. Újraforrástól (inkább bugyogástól) számított öt perc, aztán mehet az előkészített üvegekbe, majd száraz dunsztba.



Gyönyörű almát vettem ma a zöldségesnél, és potom áron, mert 100 Ft volt kilója. Már régen motoszkált bennem az almalekvár gondolata, és most úgy éreztem, itt az idő :-) Nem akartam extrém módon ízesíteni, de úgy gondoltam, hogy a fahéj és a reszelt citrom semmiképpen nem ronthat az ízén. Nekem most 4:1-ben zselésítőm volt itthon, gyorsan össze is húzta a hozzávalókat, kevergetni kellett folyamatosan, hiszen az alma azért tömörebb még reszelve is, mint egy barack. De a végeredmény kellemesen pikáns ízű lett,s bár nem  folyik túlságosan, süteménybe, palacsintába isteni lesz a télen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése