2013. december 15., vasárnap

Adventi foszlós kalács

Hozzávalók:
45 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
1,8 dl langyos tej
2 db tojás sárgája
5 dkg cukor
5 dkg vanilliás cukor
20 dkg margarin
csipet só
A tésztára::
10 dkg durvára vagdalt dióbél
5 dkg csokicsepp vagy vagdosott csoki
kenéshez:
1 db tojás sárgája (nekem nagyok voltak a tojások, az egyik tésztába valóból csentem el egy keveset a kenéshez)
1 ek tej vagy víz
Elkészítés:
A margarint kicsit meglangyosítjuk, hogy ne egy tömbben álljon. Majd szép kényelmesen belepakolunk mindent a kenyérsütőbe. Először akkor már a margarint, a tojásokat, a langyos tejet, majd a lisztet, a cukrokat, a sót, végül a tetejére morzsoljuk az élesztőt. Indulhat a dagasztó program. Ha akarjuk, végig is mehet a másfél óra, és akkor már egy megkelt tésztát veszünk ki a kenyérsütőből.
Én nem szoktam ezt végig várni, amikor befejezi a gép a munkát, és pihentetni kezdi a tésztát, akkor kiemelem belőle a cipót, kézzel finoman átsimogatom, majd egy lisztezett tálba téve letakarom, és meleg helyen hagyom megkelni. Ezután lisztezett munkafelületen ujjnyi vastagra nyújtom, és megszórom a csoki-dió keverékkel. Feltekerem mint a bejglit, formába teszem, és hagyom jó 20-30 percet ismét pihenni. Megkenem a tej-tojás keverékkel, és előmelegített sütőben szép fényes barnára sütöm.
Ezután kiborítom a formából, rácsra téve hagyom kihűlni.





Megint vasárnap van, s holnap megkezdődik az év utolsó iskolai hete. Ez persze azt is magával hozza, hogy valami tízórait kell csomagolni az elkövetkezendő napokban is. Mivel a délutáni adventi gyertyagyújtásra úgyis sütöttem volna valamit, így erre a foszlós kalácsra esett a választásom, amit felturbóztam egy kis bejgliből kimaradt dióval csokoládéval.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése