2014. február 22., szombat

Rácsos túrós pite

Hozzávalók:
30 dkg finomliszt
1 db tojás sárgája
15 dkg margarin
1 tk. sütőpor
1 ek. porcukor
2 ek. tejföl
töltelék:
50 dkg túró
1/2 citrom reszelt héja
ízlés szerint cukor
annyi tejföl, hogy krémes legyen a töltelék
2 db tojás fehérje
kenéshez:
1 db tojás sárgája
Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáljuk a sütőporral, majd hozzádaraboljuk a margarint, és két kezünk között elmorzsolgatjuk. Mehet bele a porcukor, a tojássárgája, a tejföl. és gyorsan összedolgozzuk. Betesszük egy órára pihenni a hűtőbe. Elkészítjük a tölteléket. A túrót villával összetörjük, belereszeljük a jól megmosott és megtörölt citrom héját. Aztán ízlés szerint ízesítjük cukorral. Nekem két kanálnyi tejföl kellett, hogy jó krémes legyen. A két tojásfehérjét habbá verjük, és lazán a krémbe forgatjuk. Előveszünk egy sütőtálat, vékonyan kikenjük margarinnal. A tészta 3/4 részét a sütőtálba igazgatjuk. Lehet precízen nyújtani is, de szerintem a kézzel való belenyomkodás is megteszi. Rákanalazzuk a tölteléket, majd a maradék tésztából vékony rudakat sodrunk, és berácsozzuk a piténket. A megmaradt egy tojássárgával lekenjük a rácsokat, és előmelegített sütőben szép aranybarnára sütjük a túrós pitét. Várjuk meg míg teljesen kihűl, aztán szeleteljük, és porcukorral megszórva kínáljuk.



Életem párja nagyon szereti a túrós süteményeket, és én bizony elég gonoszka vagyok, mert ritkán készítek ilyesmit. Most azonban rászántam magam, és még az anyukámtól rám maradt néhány recept egyikét kicsit módosítva elkészítettem ezt a rácsos túrós pitét. Remélem sikere lesz majd :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése