2014. február 23., vasárnap

Omlós oldalas

 Hozzávalók:
1,5 kg oldalas
5-6 gerezd fokhagyma
2 fej hagyma
fűszerkeverék (ez nálam most csak úgy szemre-hasra ételízesítő, fokhagymapor, őrölt kömény, őrölt bors)
2,5-3 dl víz
Elkészítés:
A húst tetszés szerinti darabokra vágjuk. A hagymát megtisztítjuk, és karikára vagdalva a tepsibe tesszük, "megágyazunk "vele az oldalasnak. A húsdarabokat minden oldalról megfűszerezzük és a tepsibe
 sorakoztatjuk. A fokhagymagerezdeket megtisztítjuk, szeletekre vágjuk és a húsra szórjuk. Alá öntjük a vizet, szorosan befedjük alufóliával és sütőbe téve közepesnél picit kisebb lángnál jó másfél órát sütjük. Ezután levesszük a fóliát, meglocsolgatjuk a húst a saját levével, és takarás nélkül, kicsit magasabb hőfokon megpirítjuk.
Szeretem az oldalas, bár nem tartozik kifejezetten az up-date  ételek közé. De úgy gondolom, hogy nem eszünk minden nap zsíros falatokat, sőt sertéshúst sem, ezért minden lelkiismeret furdalás nélkül haraptam bele a szaftos és ízletes darabokba ma délben. Lilakáposztát pároltam mellé, mert Bence nagyon szereti, és mivel  salátaburgonya volt itthon, szóba sem jött, hogy összetörjem pürének. Héjában megfőztem, aztán megtisztítva karikára vágtam és olajsütőben ropogós kérget sütöttem rá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése