2014. május 14., szerda

Citrusos bodzaital

Hozzávalók:
7-8 nagyobb bodzafej
25 dkg cukor
1 db citrom
1 db narancs
3 liter víz
+ aki szereti, tehet bele pár citromfűlevelet, esetleg mentát
Elkészítés:
A bodzát kicsit megrázogatjuk, s egyetlen pillanatra folyó víz alá tartjuk. Nem áztatjuk. A narancsot és a citromot jól megmossuk, és felkarikázzuk. Kimérjük a vizet egy nagy üvegbe, vagy ha nincs, akkor egy tiszta lábosba, belekanalazzuk a cukrot, és kevergetjük, míg fel nem olvad. Ekkor beletesszük a citruskarikákat és a bodzafejeket. Fakanállal lenyomkodjuk, majd lefedjük, és 48 órára hűvös helyre tesszük. Egyszer félidőben megkeverjük. Miután leszűrjük, a leöblített citrom és narancskarikákat alaposan kinyomkodjuk, levük ne menjen kárba, és a bozdalébe öntjük. Megkóstoljuk, s ha az ízlés úgy kívánja, akkor még tehetünk hozzá cukrot, vagy éppen citrom,- narancs levet.





Szeretem a bodzát, íze, illata mindig megragad. Bérházban lakunk, s bár sokat járunk kirándulni, az út széléről nem szivesen szednék. Ám a drágám megbízható helyről hozott nekem egy adagnyi virágot, így az idén is elkészítettem kedvenc üdítőitalunkat. A mennyiségeket persze lehet növelni, de ennyi bodzához nem akartam több vizet tenni, mert sima limonádét az év bármely szakában ihatunk. Ma délelőtt szűrtem le, s már meg is tartottam a minőségellenőrzést :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése