2016. február 10., szerda

Aranygaluska

 Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
3 db tojás sárgája
8 dkg olvasztott margarin
csipet só
8 dkg cukor
3 dkg élesztő
3 dl tej
csipet őrölt fahéj
1 citrom reszelt héja
Szóráshoz:
5 nagy ek. darált dió
5 ek. cukor
ízlés szerint mazsola

10 dkg olvasztott margarin
  A vaníliasodóhoz:
 3 dl tej
 2 tojás
 10 dkg kristálycukor
 1 púpos evőkanál sima liszt
 1 csomag vaníliás cukor
Elkészítés:
Nálam mint minden kelt tészta, ez a finomság is a kenyérsütőben kezdte életét. Először a tojások sárgáját, a langyos tejet és az olvasztott margarint mértem a tartályba, majd a lisztet és a többi hozzávalót is belekanalaztam. Dagasztás programon indult a menet, majd amikor már csak pihent a tészta, jó szokásom szerint kiemeltem
egy tálba, kétszeresen betakartam fóliával és fél órára a mikróba tettem, ahol szépen  kétszeresére dagadt. Lisztezett munkafelületen 1 cm vastagra nyújtottam, és pogácsaszaggatóval kiszaggattam. Magam mellé készítettem egy tepsit (lehetett volna mondjuk tortaformát is) és a 10 dkg-nyi olvasztott margarint. Ebbe minden darabot megforgattam, majd szorosan egymás mellé tettem a tepsibe. Amikor tele lett, alaposan megszórtam a dió-mazsola-cukor keverékével. Letakartam, a tűzhely tetejére tettem, s míg bemelegedett a sütő, szépen újra éledni kezdett a tészta. Közepesnél picit kisebb lángon nekem kb. fél óra kellett, hogy megsüljön az aranygaluskám. Habkönnyű, légies finomság lett.
Míg sült és hült, addig elkészítettem az öntetet. A tojásokat ketté választottam. A sárgákat kikevertem a cukorral, vaníliás cukorral, majd alaposan eldolgoztam benne a lisztet és a tejet is. Tűzre téve állandó keverés mellett szép fényes-sűrűre főztem. Utána kemény habbá vertem a két megmaradt fehérjét, és beleforgattam a krémbe. Ezután már nem is volt más dolgom, mint tálalni.



Ezer köszönet a receptért Gabicseknek:
http://gabicsek.blogspot.hu/2014/04/aranygaluska-vanilia-sodoval.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése