2016. július 31., vasárnap

Fűszeres tepsis krumpli

Hozzávalók:
1 kg krumpli
2 ek kukoricadara
kb. 1 dl olaj
1 tk. fokhagymapor
1 púpos ek. szezámmag
1 ek. fűszerpaprika
1 tk. szárított rozmaring
1 kk. szárított oregano
1 kk. őrölt bors
ízlés szerint darált chilli (el is hagyható)
Elkészítés:
Egy jó nagy tálba összekeverjük a fűszereket, a kukoricadarát és az olajat. (A dara azért legyen apró szemű, hogy át tudjon majd sülni. Az enyém elég durva volt, még a késes turmixal kicsit zúztam rajta.) A krumplit meghámozzuk, és egyforma gerezdekre vágjuk. Beleforgatjuk a fűszeres olajba, és egy sütőpapíros tepsire öntjük. Közepes lángon én kb. 25 perc alatt sütöttem meg. Kívül ropogós, belül puha minden krumpligerezd.



A krumpli mint köret, örök klasszikus. Ám egy idő után már a krumplipürén és petrezselymes krumplin túl valami másra is vágyik az ember. A nosaltyn nézelődve akadtam rá ennek a receptnek az eredetijére, amit ugyan kicsit átvariáltam a saját szánk íze szerint, de azért köszönet a szakácsnak :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése