2016. augusztus 5., péntek

Kukoricadarás csirkecombfilé

Hozzávalók:
4 db csirke felsőcomb
1 db tojás
3-4 ek. finomliszt
ételízesítő/só
Morzsához:
3 ek. kukoricadara (apróbb szemű ha lehet)
1 ek. zsemlemorzsa
1 ek. szezámmag
frissen őrölt bors ízlés szerint
1/2 kk chillipehely (ez el is maradhat)
1/2 kk. fokhagymapor
+ sütéshez olaj
Elkészítés:
A csirkecombokról a bőrt lehúzzuk, és egy vékony pengéjű éles késsel óvatosan kiszedjük belőle a csontot. Klopfolóval kettőt-hármat ráütünk, hogy lazuljanak a rostok. A tojást egy tálba ütjük, megszórjuk ételízesítővel. Egy másik tálba összekeverjük a morzsa hozzávalóit. Egy harmadik tálba pedig lisztet szórunk. A panírozás menete az lesz, mint egy hagyományos rántott csirkénél. Liszt, tojás és morzsa. Közben odatesszük melegedni az olajat. Míg a húst bepanírozzuk, el is éri a kellő hőfokot. Beletesszük a bundázott combfiléket, és kis lángon, hogy jól átsüljenek elkészítjük őket. Szabadon választott körettel, salátával kínáljuk.



Nagy népszerűségnek örvend mostanában nálunk a kukoricadara, mint panírozási adalék. Ma igazság szerint nem terveztem az efajta hús sütést, de mi a drágámmal rakott krumplira vágytunk Bence viszont nem igazán rajong azért a szerintem igenis nagyon finom egytálételért. Így neki ki kellett valamit találnom. szerencséje volt, mert emlékeztem rá, hogy a fagyasztóba a múlt héten betettem négy kicsike felsőcombot, így gyorsan előkaptam, kiolvasztottam és már készülhetett is egyszem fiacskám ebédje. A héjában megfőtt krumpliból vettem el hármat neki, azt felkockázva átfuttattam a forró olajban, s így a köret is meg lett hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése