2016. augusztus 17., szerda

Csalamádé

 Hozzávalók:
2 kg uborka
50 dkg hagyma
60-70 dkg paprika
1-2 db csípős zöldpaprika
4-5 szép szál sárgarépa
2 csomag Csalamádé tartósító (én a Lucullust vettem)
20 dkg cukor
2 dl 20%-os ecet

Elkészítés:
A zöldségeket alaposan megmossuk, a hagymát és a sárgarépát megtisztítjuk. Legyaluljuk és egy nagy tálba vagy lábosba tesszük. A két csomag tartósítószert elkeverjük egy tálban a cukorral és ecettel, majd a zöldségekre öntjük. Tiszta kézzel alaposan átforgatjuk, hogy lehetőleg mindenhová jusson a keverékből. Látni fogjuk, hogy rögtön elkezd levet ereszteni. Lefedjük, és egy napra betesszük a hűtőbe. Közben egyszer kétszer át lehet keverni. Másnap előkészítjük az üvegeket. Ha "egyenméretű" üvegekre gondolunk, akkor kb hat darabra lesz szükség. Még egyszer átforgatjuk a csalamádét, és kiadagoljuk, majd a maradék levet is szétosztjuk az üvegekbe. Ennyi idő alatt már enged annyit, hogy minden adag csalamádéra jusson. Van aki csak simán rátekeri ezután a kupakot, és édesanyámtól örökölt gondolattal minden üvegre először egy befőzőfóliát teszek. Pár percre fejtetőre állítom az üvegeket, hogy a lé át tudja járni a rétegeket, majd mehetnek a kamra polcára.



Igazándiból én vagyok nagy csalamádérajongó nálunk, a férjem inkább az uborkát, Bence pedig a gyümölcsöket szereti télen is. Na de azért szerintem csipegetnek majd ebből ma csalamádéból ők is, ha már nem lesz friss saláta :-) Nem nagy adag, de mivel nem saját termés, így a kapacitásomnak és a pénztárcámnak is megfelel, ha így apródonként töltöm meg a spájz polcait.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése