2018. július 21., szombat

Cukkinipalacsinta sajtkrémmel

Hozzávalók:
15 dkg finomiszt
1 zsenge kis cukkini
2 db tojás
5 dl szénsavmentes ásványvíz (de jó a "csapvíz" is)
csipet só
kevés őrölt fehérbors
0,5 dl olaj
Töltelék:
10 dkg füstölt sajt
2 ek. tejföl
1 ek. majonéz
drissen őrölt bors
Elkészítés:
A cukknit megmostam, végeit levágtam és a kb. férfi arasznyi zöldséget leturmixoltam. Szűrőbe tettem, hogy jól lecsepegjen. Közben az elöblített turmixba belepakoltam a palacsinta egyéb hozzávalóit és pár mozdulattam alaposan kikevertem. Tálba öntöttem, és az időközben lecsepegett cukkinipépet egy fakanállal hozzádolgozam. A palacsintasütőbe loccsantottam 2 csepp olajat, hogy az első darab ne ragadjon le, a többi alá pedig már nem is kell. Közepes vastagsságú palacsintkat sütöttem. Míg hültek egy kicsit, addig egy 10 dkg-os füstöltsajt darabot lereszeltem, és kikevertem két nagy kanál tejföllel, egy evőkanálnyi majonézzel és kevés borssal. Megkentem a palacsintákat, és négyfelé hajtva tálra rendeztem őket. Lehet kínálni! :-)



Igen, nég mindig van új a nap alatt, pontosabban a cukkinik terén :-) Délelőtt jött az ötlet, hogy húsmentes fgásként ily módon hasznosítom a zsenge kis cukkinit. A palacsintán is átjön enyhén a zöldség  színe, a füstölt sajt pedig karakteres ízt ad neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése