2018. július 25., szerda

Töltött tök 2.

Hozzávalók:
2 db közepes főzőtök
50 dkg darálthús
1 fej hagyma
1 db paradicsom
1 db paprika
kevés olaj
kb. 10-15 főtt rizs
frissen őrölt bors ízlés szerint
só ízlés szerint
1 kis poharas tejföl
10 dkg füstölt sajt
Mártáshoz:
5 ek. finomliszt
5 dl tej
5 dkg vaj
5 dkg reszelt sajt
frissen őrölt bors
csipet só
1 ek. apróra vágott friss kapor
1 dl tejföl
Elkészítés:
Először a raguval kezdjük. A hagymát apróra vágom és olajon megdinsztelem. Míg párolódik, addig a megmosott paprikát és paradicsomot feldarabolom, majd a turmixban pépesítem. Ráöntöm a hagymára és pár percig együtt főzöm. Sózom és borsozom, aztán a húst ráteszem és fehéredésig kevergetem. Pici vizet kap, majd lefedve megpárolom. Ha már puha, akkor elfőzöm a levét, majd hozzákeverem a főtt rizst. Tökéletes egy kis előző napi maradék is. Rákanalazom a tejfölt és jól összekeverem. Készen van.
A tököt meghámozom, úgy három centi vastag karikákra vagdalom, és a közepét késsel kivágom, hogy szép karikákat kapjak. Olajjal vékonyan kikenek egy sütőtálat, belesorakoztatom a tökkarikákat, majd a raguval megtöltöm őket. Mehetnek a sütőbe, közepes lángon, míg a tök puhul.
Közben nem tétlenkedek, hanem odateszem az egyik lángra forrósodni a tejet, a másikon pedig közben felolvasztom a vajat, beleszórom a lisztet és simára dolgozva folyamatosan kevergetem, míg kicsit megszinesedik. Nem leég! :-) Félrehúzom, felöntöm a tejjel, és közben habverővel folyamatosan kevergetem, nehogy csomós maradjon. Sózom, borsozom és a lángra visszatéve besűrítem, majd beleszórom a sajtot és olvadásig kavarom. Utána hagyom kicsit hülni, és lazítom egy decinyi tejföllel, megszórom a vágott kaporral. Ránézek a tökre. Amikor már ress, azaz belemegy a villa, de nem vajpuha, akkor megszórom a reszelt füstöltsajttal és még visszadugom a sütőbe, míg az ráolvad. A tányérra teszek egy adag szószt, majd szépen ráültetem a töltött tököt. Díszítem egy kis kaporral, és lehet tálalni.


A cukkini után természetesen a tök sem marad ki a konyhai nyersanyagok sorából ilyenkor nyár derekán. Nem csak főzelék vagy rántott tök készül belőle, hanem ilyen finom töltött változat is, ami sikert aratott ma ebédnél a család körében.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése