2015. január 5., hétfő

Virslis buci

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
2 dkg élesztő
1,5 dl tej
1 kk. cukor
1 tk. só
0,5 dl olaj
+ virsli
+ 1 db tojás a lekenéshez
+ 1 ek. szezámmag vagy lenmag, esetleg rszelt sajt
Elkészítés:
A tejet kimérem, meglangyosítom, majd belekeverem a cukrot, belemorzsolom az élesztőt. Hagyom, hogy szépen felfusson. Közben egy tálba szitálom a lisztet, hozzáöntöm az olajat, beleszórom a sót. Ha az élesztő jó, akkor azt is hozzáteszem, és kézzel alaposan összedolgozom. Könnyű vele a munka, nagyon hamar összeáll a tészta. Letakarva meleg helyen hagyom duplájára kelni. addig előkészítem a virsliket, felverem a tojást. Nekem ehhez a menyiséghez hét darab virslire volt szükségem, amiből tizennégy darab lett. A tésztát lisztezett munkafelületen átgyúrtam óvatosan, majd kinyújtottam téglalap alakúra, úgy 2-3 mm vastagságúra. Egy centi széles csíkokra vágtam, és minden virslit beletekertem. Utána a tekercseket még átgörgettem a tenyerem alatt, majd lekentem a felvert tojással, megszórtam lenmaggal és egy sütőpapíros tepsibe sorakoztattam. Míg bemelegedett a sütő, addig a tűzhely tetejére téve a bucik is magukhoz tértek kicsit. Közepes lángnál kb. 15 perc alatt megsültek. Félidőben megspricceltem őket egy kis vízzel.



Bence nagy virsliimádó nálunk. Nincs is olyan hét, hogy egy bizonyos áruházban ne vennénk neki. Általában a sarki péknél beszerzett isteni mini gyroskiflibe bújtattam eddig őket ha tízóraira szántam, most azonban az "apróséf" oldalán találtam egy egyszerű, de nagyszerű receptet. Amikor kihűltek a bucik, hat darabot zacskóba tettem másnapi tízórainak, s reggel örömmel tapasztaltam, hogy nagyon puhák maradtak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése