2015. február 1., vasárnap

Krumplis lángos

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
25 dkg áttört főtt krumpli(maradék krumplipüré)
2 dl tej
1,5 dkg élesztő
1 tk. só
1 tk cukor
+ olaj a sütéshez
Elkészítés:
A tejet kicsit megmelegítjük a cukorral, de ne legyen forró. Belemorzsoljuk az élesztőt, és hagyjuk, hogy szépen felfusson. Közben a lisztet egy tálba szitáljuk, beleszórjuk a sót, és eloszlatjuk rajta a jól áttört krumplit. Ha az élesztő már tettre kész, akkor beleöntjük azt is, és fakanállal vagy kézzel jól összedolgozzuk a tésztát. Kidagasztjuk pár perc alatt, majd a szép fényes gombócot letakarjuk egy konyharuhával, és hagyjuk, hogy 30-40 perc alatt szépen megkeljen. Utána lisztezett felületen kb. 1 cm vastagra nyújtjuk, és kedvünk szerinti nagyságú szaggatóval kiszaggatjuk. Én egy salátás tálkát használtam, nem akartam nagyon apró lángosokat. Míg az olaj felmelegedik, addig pihen a tészta, majd nyújtófával, vagy már kézzel kicsit meghúzogatjuk a széleket, és a forró olajba tesszük. Közepes lángnál sütjük, ha látjuk, hogy az alja már szép aranybarna, akkor megfordítjuk. Papírtörlőre szedjük a jól lecsepegtetett lángosokat, hogy a lehető legkevesebb olaj maradjon rajta. Utána ízlés szerint lehet fokhagymás olajjal, sajttal, tejföllel kínálni.



Nagyon finom, nagyon laktató ez a fajta lángos. Bevallom, nem saját találmány, az "apróséf" oldalának egyik szakácsát illeti a dícséret érte. Előző napról maradt meg krumplipürém, s nem akartam kidobni. Olyan receptet keresgettem, amihez felhasználhatom. Képbe jött a pogácsa és a lángos, de úgy gondoltam, hogy a lángos az ebéd problémát is megoldja egy füst alatt :-) Hatalmas lángosok lettek így nekem, amolyan igazi piacos nagyságban és ízben. A keresztlányomék este jöttek, s a maradék még akkor is élvezhető volt!

2 megjegyzés: