2015. június 22., hétfő

Gyümölcstorta az eperfáról :-)

Hozzávalók:
A tésztaalaphoz:
3 db tojás
10 dkg cukor
1/2 cs. sütőpor
10 dkg liszt
Tetejére:
1 cs tejszín ízű pudingpor
3 dl tej
2 ek. cukor
+ 1 cs. piros tortazselé
+ nekem most itt fáról szedett eper, de bármilyen friss gyümölcsöt használhatunk
Elkészítés:

A tésztához a tojásokat habosra kavarjuk a cukorral, majd óvatosan beleforgatjuk a sütőporos lisztet.A masszát egy alaposan kivajazott-lisztezett gyümölcstorta formába öntjük, és előmelegített sütőben megsütjük. Pár perc állás után kiborítjuk a formából és hagyjuk, hogy egy tálra téve kihűljön (a legcélszerűbb szerintem előző délután megsütni a piskótaalapot, és másnap reggel betölteni). Közben a pudingport a cukorral és a tejjel megfőzzük, és gyakran megkevergetve kihűtjük. Ha már langyos a puding, rákanalazzuk a gyümölcstorta alapra. Ezután tetszés szerinti alakban rápakoljuk a gyümölcsöket.
A tasakon lévő leírás szerint elkészítjük a zselét. Vagyis kimérünk 2,5 dl vizet, egy lábosban elkeverjük két kanál cukorral a zseléport, csomómentesre dolgozzuk a vízzel, majd lassú tűtzön kavargatva felforraljuk. Hagyjuk 1 percet gyöngyözni, majd elzárjuk a gázt, és pihentetjük a tortazselét. Kb. 8-10 perc állás után átkeverjük, és a tortára csorgatjuk, a közepétől indulva, kifelé haladva.
Nincs más hátra, mint megvárni, hogy teljesen megszilárduljon gyümölcstortánkon a zselé. Tejszínnel vagy anélkül egyaránt finom és mutatós vendégváró.




A hétvégén kint bográcsoztunk a kertbe. Nem is igazán tudtam, hogy egy zugban jól eldugva van nekünk eperfánk. Ám amikor a meggyfákat mentem ellenőrizni érés szempontjából ( :-)) megakadt a szemem a sok lehullott fekete termésen. A fán sajnos már nem sok maradt amit elértem, de egy jó uszonnára, és egy finom gyümölcstortához elég mézédes epret tudtam még leszemezgetni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése