2015. szeptember 13., vasárnap

Müzlitallér

Hozzávalók:
50 dkg müzli (gyümölcsös, magos, bármilyen megfelel)
10 dkg finomliszt
2 db tojás
15 dkg margarin
2 ek. méz
1 tk. őrölt fahéj
1/2 cs. sütőpor
Elkészítés:
A müzlit egy nagy tálba szórjuk. Ha van benne egész szemű törökmogyoró, azt érdemes elvágni vagy húsklopfolóval szétcsapni. Az ujjbegynyi damaszkuszi mazsolákat is elvagdossuk, had jusson mindenhová belőle. A margarint megolvasztjuk, és a müzlire szórjuk. Mehet hozzá szép sorban a többi hozzávaló is. Fakanállal, majd kézzel összedolgozzuk. Ragacsos lesz a massza, ezért miután egy tepsibe sütőpapírt terítünk, érdemes tálba vizet engedni, és nedves kézzel megformálni, majd kicsit ellapítani a diónyi golyókat. Előmelegített sütőben kb. 10 perc alatt megsülnek a tallérok. Persze ez sütő függő is, érdemes figyelgetni, és ha a tallérok széle barnul, ki lehet szedni őket. Mire kihűlnek, kicsit meg is keményednek.




Egy ideje pakolgatom a konyhapulton a nagy csomagos müzlit, amit még augusztus végén vettem. Bence áttért a gabonapehelyre, így most a mazsolával és olajos magvakkal dúsított finomság árván maradt. Gondoltam egyet, adtam hozzá ezt-azt, aztán megsütöttem :-) Kitűnő nassolnivaló, de tízórainak, uzsonnának sem utolsó egy szem almával, egy fürt szőlővel.

2 megjegyzés:

  1. Mindenképp elkészítem, mert nekem is van műzlim ami mostanság nem fogy, köszi a receptúrát!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nincs mit! Remélem neked is ízleni fog, nálunk rájár a csapat! :-)

      Törlés