2016. január 18., hétfő

Foszlós kalács

 Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
10 dkg rétesliszt
6 dkg cukor
2,5 dkg friss élesztő
1 kk.só
1 tk narancshéj reszelve (de ez ki is maradhat)
ha van akkor kevés csokicsepp, vagy csokidara (ez is elmaradhat)
2,5 dl langyos tej
1 db egész tojás és 1 db sárgája
8 dkg margarin
+ a lekenéshez 1 db tojás
Elkészítés:
Mint minden kelesztett tészta, ez a kalács is a
kenyérsütőben kezdte a pályafutását nálam. Először a megolvasztott, de már nem túl meleg margarint öntöttem a tartályba, majd a tejet és az enyhén felvert tojásokat. Utána hozzámértem a liszteket, a cukrot, sót, csokit, narancshéjat. Végül a tetejére morzsoltam az élesztőt, és dagasztás programon indult is a munka. Amikor már pihentetésre kapcsolt a gép, megköszöntem az együttműködését, és egy lisztezett tálkába átraktam a tésztagombócot. Fóliával gondosan lefedtem, és betettem a mikróba, ott egyenletes a meleg. (persze nem kapcsoltam be!!) Egy óra sem kellett igazán neki ahhoz, hogy szépen felnőjön. Lisztezett felületen picit óvatosan meglapogattam és henger alakúra formáltam. Egyet tekertem rajta, és betettem az előzőleg margarinnal kikent sütőformába. Lekentem tojással, és a tűzhely tetejére tettem, hogy míg bemelegszik alatta a sütő, pihenjen, újra keljen egy kicsit. 20 perc után újra lekentem a felvert tojással, és betettem sülni. 25-30 perc alatt nyerte el ezt a szint. Kifordítottam a formából, megütögettem az alját kicsit. Kongó hangot hallatott, tehát átsült a belseje is.





Az alapreceptet a "Falusi Libálnak "köszönöm! Bár én még megspékeltem egy kis csokival, narancshéjal, ez nem kötelező bele. az elkészítés módja sem pont egyforma, de attól még mindkettőnknek nagyszerű és finom kalácsa lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése