2016. december 17., szombat

Házi omlós vajkaramella

Hozzávalók:
5 dl tej
25 dkg cukor
4 dkg vaj
Elkészítés:
A tejet egy kis lábosba öntjük, és beleszórjuk a cukrot. Közepes lángot tűzre tesszük. Amikor gyöngyözni kezd, már érdemes néha mellé állni, és kavarni rajta egyet-egyet. Ne menjünk azonban messzire, mert amikor elzed színt kapni, kicsit felgyorsulnak az események, és ha nem vagyunk résen, nem csak aranybarna, de égett is lesz a karamellünk. Nem mondom, hogy percek alatt elkészülünk vele, mert azért jó 45-50 percet igénybe vesz a művelet, míg elérjük azt a szintet, hogy a  folyadék besűrűsöfött, lénygesen vesztett a mennyiségéből, és ha  a fakanalat a lábos alján végighúzzuk, akkor rés marad, nem folyik rögtön össze. Ha eddig eljutunk, egyenesben vagyunk :-) Levehetjük a gázról a lábost, és a kimért vajat belefobhatjuk. Fakanállal 1-2 percig erőteljesen kevergessük, és látni fogjuk, ahogy a kicsit nyúlós massza egyszer csak omlós karamella lesz. Én bonbonformákba adagoltam, és hagytam megszikkadni, megszilárdulni. Ez kb. 2-2,5 óra volt nekem.

A képen is látszik, hogy kétféle színűek a karamellek. azért, mert két részletben készültek. Kíváncsi voltam, van-e különbség a kristálycukros és a porcukros verzió között. Ebből az 5 dl-es adagból nekem 20 kocka omlós vajkaramellám lett
Én magam nem szeretem, de a férjem imádja, így nem is volt kérdéses, amikor az egyik ajándékos facebookos oldalon felröppent a recept, hogy el fogom készíteni. Jelentem ízlik nagyon neki! <3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése