2017. május 28., vasárnap

Mikrós epertorta

Hozzávalók:
3 db tojás
1 ek. víz
3 ek. olaj
1 ek. kakaópor
5 ek. finomliszt
6 ek. cukor
1 cs. sütőpor
+ 1 cs. epres pudingpor
3 ek. cukor
3 dl tej
+ 1 cs. Expressz zselatin
+ eper
Elkészítés:
A tojásokat egy tálba üöm, hozzáadom a cukrot, és kézi habverővel habosra keverem. Mehet bele az olaj, a víz, a kakaópor, a liszt és a sütőpor. Nincs más dolgom, mint alaposan összedolgozni. Kikentem egy magasabb falú mikrózható formát margarinnal, kiliszteztem,  majd belekanalaztam a masszát. Én egy kb. 18 cm-es jénait választottam. Ha szilikon formába tesszük, azt nem kell külön kikenni. A hivatalos leírás szerint, 750 Wn hat percre kell tenni. Nekem csak 700 W-os a mikróm, így én 6,5 percet adtam neki. Tökéletesen átsült, jó magas lett. Pár perc pihentetés után egy palacsintázó késsel körbehúztam az oldalát, alányúltam és kiemeltem.
És itt most jött egy kis csavar. Az elkészült kakaós piskótát áttettem egy ugyanolyan méretű kapcsos kis tortaformába, mert a továbbiakhoz kellett, hogy legyen olyan perem körülötte, ami később könnyen eltávolítható.
3 Dl tejben elkevertem a cukrot és a pudingport, majd tűzre tettem és sűrűre főztem. Rákanalaztam a tészta tetejére. Vártam egy tíz percet, hogy kicsit "húzzon" a puding. Addig előkészítettem az eperszemeket, amivel aztán kiraktam a kis tortám tetejét. Hűtőbe toltam, és fél órát pihentettem. Aztán egy csomag express zselatint a tasakon lévő leírás szerint elkészítettem. Azaz felforraltam 2,5 dl vizet, majd a pultra téve az edényt beleszórtam a zselatinport, és kb. fél percen át gyorsan kevergettem. Aztán kivettem a tortát és rákanalkaztam. Újra hűtőbe tettem egy fél órára, és már lehetett is tálalni.


A minap a nővéremmel beszélgettünk arról, hogy Ő már nagyon régen nem süt piskótát a gáztűzhely sütőjében, csakis a mikrós változatot készíti ha szükséges. Bevallom kicsit kétkedőn fogadtam, mi lesz egy ilyen prosukció eredménye, de meggyőzött a látvány és a gyorsaság. Köszönöm a pontos leírást a Web cukrászdának.
A torta egyébként bármilyen ízben készülhet, ez a mikrós piskóta megannyi sütemény alapja lehet. Most gyereknapra debütált, de szerintem nem köszönünk el tőle. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése