2011. október 22., szombat

Sajtos-zabpelyhes tallér


Hozzávalók:
25 dkg zabpehely
2 db tojás
4 dkg margarin
1 ek. liszt
1 tk. só
1tk. sütőpor
15 dkg reszelt sajt
1 ek. tejföl
bors ízlés szerint
Elkészítés:
A zabpelyhet kicsit összemorzsolgatjuk egy tálban, így lisztesebb lesz. Ezután beledolgozzuk a margarint, majd sorban a többi hozzávalót.Kicsit pihentetjük a hűtőben a masszát, majd golyókat formázunk belőle, két tenyerünk közt ellapítjuk és tepsibe téve szépen megsütjük.


Gyors, egészséges és finom keksz, ami gyakran helyet kap Bence tízórais dobozában. Egy kedves ismerősöm készítette, az Ő naplójában találtam rá évekkel ezelőtt a receptre, azóta is hálás vagyok érte! Gyerekekkel közösen is elkészíthető, az én fiam, bár már 11 éves, mind a mai napig szívesen gömbölyíti, lapogatja a tallérokat.

1 megjegyzés:

  1. Szia Timi, kis módosítással elkészítettem, sajt helyett köményesen. Nekem nagyon bejött, köszi, hogy nem kellett már kitalálnom.

    VálaszTörlés