2012. szeptember 21., péntek

Sajtos pogácsa

Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
25 dkg margarin
1 pohár natúr joghurt
2 csapott teáskanál só
2,5 dkg élesztő
2 db tojás
+ a tetejére reszelt sajt
Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáljuk, majd a szoba hőmérsékletű margarint elmorzsoljuk benne. A joghurtban felfuttatjuk az élesztőt és a lisztes-margarinos morzsalékhoz adjuk. mehet bele a só, és a tojások is. (az egyik tojás sárgájának a felét kikanalazhatjuk, az elég a pogácsák lekenéséhez)Kidolgozzuk a tésztát, majd letakarva hagyjuk megkelni. Lisztezett deszkán finoman átgyúrjuk, nyújtjuk, majd pogácsákat szaggatunk belőle. A maradék tojássárgájával megkenjük, megszórjuk reszelt sajttal és előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük.


Ezt a receptet korábban már megsütöttem, de akkor tejfölt használtam hozzá és szezámmaggal szórtam meg a pogácsák tetejét. Érdekes számomra, hogy bár alig módosítottam a hozzávalókon, mégis egy teljesen más kinézetű és ízű pogácsát kaptam.
Persze mint a kelt dolgoknál általában, most is csaltam egy kicsit az elkészítéssel:-)Nem a két kezemmel gyúrtam, dagasztottam, hanem a kenyérsütő gépemet hívtam segítségül. De úgy gondolom, ezt megbocsátjátok nekem:-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése