2014. július 19., szombat

Kapros-tejszínes cukkinifőzelék

Hozzávalók:
2 db nem túl nagy cukkini (amolyan rántani való)
1 dl főzőtejszín
1 jó nagy ek. apróra vágott kapor
ízlés szerint só
1 gerezd fokhagyma
ételízesítő
Elkészítés:
Ha a cukkini jó zsenge, akkor hámozni nem is kell, csak jól megmosni. Én legalábbis nem tisztítottam, szerintem igazán jól mutat a sok zöld csíkocska a főzelékben. Legyaluljuk, aztán picit besózva hagyjuk állni pár percet. Kinyomkodva lábosba tesszük, ráreszeljük a fokhagymát, megszórjuk pici ételízesítővel és a kapor felével, majd annyi vizet öntünk rá, amennyiről úgy gondoljuk, főzeléknek megfelelő lesz. Mondjuk annyit, hogy egy ujjnyira kényelmesen ellepje. Több nem igen kell, hiszen a cukkini főzés közben összeesik kicsit. Nem kell neki sok idő a tűzön, a zsenge gyalult szálak hamar megpuhulnak. Nincs is más tennivalónk, mint rácsorgatni kevergetés közben a főzőtejszínt, hagyni, hogy kicsit besűrítse a főzeléket, majd megszórjuk a maradék friss kaporral a tetejét, és már lehet is tálalni, feltéttel, vagy csak úgy natúr, kinek-kinek ízlése szerint.





Ha nyár és zöldségszezon, akkor nálam az egyik legkedveltebb a cukkini. Annyi finomság készíthető belőle percek alatt. S bár a fiúk nem nagyon rajonganak a tökfőzelékért, s így erre sem néztek jó szemmel, én azért egy nagy tányérral belapátoltam belőle. Maradt még egy adag, s nagy előnye, hogy délután ha gondolok egyet, csak kikapom a hűtőből,  melegíteni sem kell, hidegen is be lehet kanalazni ezt a finomságot :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése