2012. augusztus 28., kedd

Fincsi pogácsa

 Hozzávalók:
50 dkg finomliszt
25 dkg margarin
1 pohár(1,75dl) tejföl vagy joghurt
1 púpozott teáskanál só
2,5 dkg élesztő
2 db tojás
Elkészítés:
A lisztet egy tálba szitáljuk, majd a szoba hőmérsékletű margarint elmorzsoljuk benne. A tejfölben felfuttatjuk az élesztőt és a lisztes-margarinos morzsalékhoz adjuk. mehet bele a só, és a tojások is. (az egyik tojás sárgájának a felét kikanalazhatjuk, az elég a pogácsák lekenéséhez)Kidolgozzuk a tésztát, majd letakarva hagyjuk megkelni. Lisztezett deszkán finoman átgyúrjuk, nyújtjuk, majd pogácsákat szaggatunk
 belőle. a maradék tojássárgájával megkenjük, megszórjuk sajttal vagy szezámmaggal és előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük.





Nagyon finom, könnyű kis pogácsa. Ez az a recept, amiért Rolandnak (vagy inkább az anyukájának:-))jár a  köszönet. Bár én csaltam egy kicsit, mert mint a kelt tésztáknál általában, ezt az adagot is a kenyérsütőm dagasztotta és kelesztette, nekem már csak nyújtani és szaggatni kellett. Amikor a gép összedolgozta első körben a hozzávalókat, megnéztem milyen állagú, és én még tettem hozzá  kb. öt dekányi lisztet. Nem bántam meg, könnyen formázható rugalmas és könnyű tésztát
kaptam. Ebből a mennyiségből én két tepsivel összesen 65 darab pogácsát készítettem. Gyorsan fogy:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése