2013. november 24., vasárnap

Csicsóka saláta

Hozzávalók:
1 maréknyi csicsóka
2-3 ek. főtt lencse
1 kisebb fej lilahagyma
1 ek. cukor
2 ek. almaecet
1 ek. apróra vágott petrezselyemzöld
só ízlés szerint
Elkészítés:
a csicsókát alaposan megsúroljuk egy konyhai kefével, majd ha tudjuk, akkor meg is hámozzuk. Alapos mosás után a héja is ehető, szóval ha rajta marad, az sem nagy gond. szeletekre, majd vékony csíkokra vágjuk. Megtisztítjuk a lilahagymát, és apróra kockázzuk, majd besózzuk. Egy tálba kb. 1 dl vizet engedünk, ebben feloldjuk a cukrot és az ecetet. Mehet bele a megfőtt lencse, a csicsóka és a hagyma is. Végül megszórjuk a vagdalt petrezselyemzölddel, és 1-2 órát állni hagyjuk, hogy kicsit összeérjenek az ízek.



A mai csicsóka akcióm újabb eredménye ez a saláta. Nagyon egyszerűen született. A csicsóka chipshez gyalultam a zöldséget, amikor egy vég darabot bekaptam, és meglepődve tapasztaltam, hogy mennyire édes, kellemes ízű nyersen  a csicsóka. Akkor döntöttem el, hogy nyers formában is készítek belőle valamit. Kedvenc lilahagymámból mindig van itthon, és a pont kapóra jött, hogy már főtt a gázon a holnapi lencsefőzelék alapja. Így aztán mielőtt behabartam a főzeléket, szedtem ki a megfőtt lencséből egy kis adagot. A saláta önálló fogásként is megállja a helyét, nekem most ez volt késő délután a vacsim, de gyanítom, hogy egy jó féle sült hús sem kergetné el maga mellől...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése