2013. december 2., hétfő

Zsemlecipócskák

 Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
2 dl tej
2 dkg élesztő
1 kicsi poharas natúr joghurt
2 ek. olaj
1 db tojás
1 tk só, csipet cukor
Elkészítés:
Mint minden kelt tészta készítése, nálam ez is a kenyérsütő elővételével kezdődik. A tartályba először beleöntöm a meglangyosított tejet, majd hozzákanalazom az olajat és a joghurtot. Beleütöm
a tojást, s ezután jöhet a liszt, a cukor, a só és az elmorzsolt élesztő. Nálam nyolcas programon indul a dagasztás, kelesztés, de csak a dagasztásig megy a program. Amikor már elcsendesül a gép, pihentetni kezdi a tésztát, kiveszem a gombócot, lisztes kézzel szép gömbölyűre igazgatom, és egy tálba téve letakarva meleg helyen megkelesztem. Utána lisztezett felületen finoman átgyúrom, és mérleg segítségével kilenc darabra osztom a tésztát. Így ebből zsemlényi cipócskák sülnek majd ki. Formás kis gombócokat kerekítek belőlük, majd sütőpapíros tepsire sorakoztatom őket. tetejüket bevagdalom, és hagyom, hogy jó húsz percet újra keljenek. Addig bemelegszik a sütő is. Vízzel megspriccelem a cipócskákat, majd miután bedugom a sütőbe a tepsit, egy adag vizet löttyintek a sütő aljába tett cserépre. Akinek nincs benne cserép, az egyszerűen csak egy hőálló tálban tegyen be egy kis vizet. a lényeg, hogy gőz képződjön, ami jót tesz a cipócskáknak sülés közben. Kb. 20-25 perc alatt sülnek meg.  Miután kivettem, még egyszer lespricceltem vízzel, majd hagyom rácsra szedve kihűlni őket.



A receptért szeretnék köszönetet mondani "Viki egyszerű Konyhájának".
http://vikkokucko.blogspot.hu/2011/01/zsemlecipok.html?showComment=1385912598445#c3192324940151592479


Annyiban módosítottam az ott leírtakat, hogy én nem hat, hanem kilenc részre osztottam a tésztát, így ezeket a zsemlényi cipócskákat kaptam. Nagyon jó a tészta alap, könnyű volt vele dolgozni. Ma már ebben vitte Bence a tízórait, s marad belőle a holnapi ellátmányozáshoz is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése