2014. március 11., kedd

Csirkehúsos rakott krumpli

Hozzávalók:
80 dkg krumpli
5 dl tejföl
6 db tojás
10 dkg sajt
25 dkg csirkehús (lehet sült maradék is)
1 kk. őrölt kömény
1 csipet őrölt bors
ízlés szerint ételízesítő
kevés só
pár kanál olaj
Elkészítés:


 Ugyanúgy kezdünk neki, mint a sima rakott krumplinak. Tehát odatesszük főni héjastól a jól megmosott krumplit. Én egy kis sót szoktam szórni a főzővízbe, így már eleve ízesebb lesz a megfőtt krumpli. A tojásokból ötöt keményre főzünk, majd megtisztítunk és felkarikázunk.  Ha van előző napról megmaradt vagy esetleg korábbról fagyasztóba eltett sült csirkénk, akkor szépen felkockázzuk, és már készen is vagyunk. Ha nincs, akkor a nyers csirkehúst kockázva, csíkozva kicsit besózzuk, borsozzuk, és pár kanál olajon megsütjük.
A mártáshoz az öt deci tejfölt egy tálba kanalazzuk, hozzáütjük a megmaradt nyers tojást, sózzuk, borsozzuk, ha van és szeretjük, egy kis apróra vágott vagy morzsolt zöldfűszert is tehetünk bele ( kakukkfű, metélőhagyma...)Jól kikeverjük. A sütőtál alját vékonyan kikenjük olajjal. A megfőtt és megtisztított krumpli felét belekarikázzuk. Erre kanalazzuk a mártás felét, majd rápakoljuk a sülthúst. Jöhet a karikázott tojás, majd ismét egy kis mártás. Takaróként megy rá a megmaradt krumpli, a mártás, és a reszelt sajt. Én most chedart használtam, krémesen aranybarnára olvadt a krumpli tetején.




Minden nap azzal kezdődik, mit főzzek...De gondolom ezzel nem vagyok egyedül :-) Tegnap a szomszéd néni rakott krumplit készített, s megtetszett a gondolat nekem is. A fagyasztóban volt összekockázva egy jó nagy fél grillcsirke mell, azt is elővettem, s kicsit megbolondítottam vele a rakottat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése