2014. március 4., kedd

Meggyes-mákos csiga

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
3 dl tej
  4 dkg cukor
csipet só
2 ek. olaj
1 db tojás
Töltelék:
ízlés szerinti mennyiségben meggylekvár és darált cukrozott mák.
Elkészítés: A tészta hozzávalóiból a szokásos módon kelt tésztát készítünk, letakarva pihentetjük egy órát, míg szépen megkel.Én a műveletet a kenyérsütőre bíztam, másfél óra múlva a bepakolt hozzávalókból tökéletesen kidolgozott és megkelesztett tésztát vettem ki.
Lisztezett munkafelületen kinyújtottam téglalap alakúra, majd megkentem lekvárral, és megszórtam a cukrozott mákkal. Feltekertem szorosan, majd cérna segítségével vágtam a tekercseket szeletekre, mert így a töltelék nem folyik ki úgy, mintha késsel vagdaltam volna.Sütőpapíros tepsibe tettem a csigákat, fél órányi pihenő után mentek a sütőbe, ahol az előmelegített térben kb. 20 perc alatt tökéletesre sültek.





Ez a csiga is természetesen imádott fiacskám kedvéért született. Egy időben rákapott a Lidl-ben kapható mákos csigára, de már hetek óta nem sütnek itt nálunk olyat. Mivel tegnapról maradt mák, gondoltam meglepem. S ha lúd, legyen kövér alapon egy kis darabos meggylekvárt is kentem alá. Igaz, hogy kicsit karamellizálódott így a csigák alja, de nagyon finomak lettek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése