2014. március 15., szombat

Provance-i göngyölt

Hozzávalók:
1 db húsos hasalja szalonna (ami olyan kis téglányi darab)
50 dkg darált hús
6 gerezd fokhagyma
2 tk. fűszerpaprika
4 ek. provance-i fűszerkeverék
( én ezt házilag egyenlő arányú morzsolt zsálya, rozmaring, bazsalikom, oregánó, majoranna, kevés kakukkfű és szárított levendulavirág keverékéből szórtam)
1 szál póréhagyma
2 ek. olaj


Elkészítés:
A darált húst beízesítem a fűszerkeverékkel ízlés szerint, belenyomok egy-két gerezd fokhagymát,rászórom a paprikát, majd kézzel jól összedolgozom és egy rudat formázok belőle. A húsos hasalja szalonnát kiterítem, az egyik végére ráteszem a kolbászhús rudat, és mint a bejglit, feltekerem. Éles késsel szeletekre vágom, fogpiszkálóval megtűzöm. Egy tepsibe épp csak annyi olajat teszek, hogy míg sül ki a tekercsekből saját zsír, le ne égjenek. Ráfektetem a göngyölt szeleteket, majd a fűszerkeverékkel beszórom őket, és rápakolom a karikára vágott póréhagymát és a
megtisztított fokhagyma  gerezdeket. Előmelegített sütőbe tolom, de nem fedem le. Kb. másfél óra múlva szép ropogósra sül.







Ma ez a finomság került az asztalunkra. Tegnap este előkészítettem, ma már csak sütőbe kellett pakolni a szeleteket, és megszórni hagymával. aki nem szeretne bajlódni a tekercs összeállításával, az kilóra mérve készen is megveheti egyik nagy áruházunk hús osztályán. Van amikor én is ott szerzem be, most azonban adott volt hozzá itthon minden. Krumplipürével tálaltam, a saját adagomhoz begyűjtöttem a tepsiből szinte az összes ropogós hagymadarabot, és krémesre sült fokhagymagerezdet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése