2014. április 26., szombat

Timcsi szelet

Hozzávalók:
6 db tojás
6 ek. rétesliszt
6 ek. cukor
1 tk. sütőpor
2 ek. kakaópor
krémhez:
3,5 dl tej
1 cs. puncs pudingpor
3 ek. cukor
1 ek. rumaroma
5 dkg margarin
tetejére:
tortabevonó és 1 ek. kókuszreszelék
Elkészítés:
A tojásokat egyenként egy keverőtálba ütöm, majd hozzáadom a cukrot, és habverővel addig keverem, míg szép fényes-sima masszát nem kapok. Ezután fakanalat fogok, és óvatosan, két kanalanként adagolva beleforgatom a sütőporral elkevert lisztet.  A masszát három részre osztom. Két adagba óvatosan beledolgozok egy-egy kanál kakaóport, a harmadik sima marad. Sütőpapírral kibélelt kis méretű tepsibe (kb. 30x25) öntöm az első adag masszát, majd előmelegített sütőbe tolom. Nagyon hamar megsül, érdemes figyelni. Ha már kiállja a fogpiszkáló próbát, tehát nem ragad a massza a fa pálcikára, akkor készen vagyunk. Kivesszük a sütőből, kiemeljük a sütőpapírral együtt egy rácsra, és hagyjuk kicsit hűlni. A műveletet még kétszer megismételjük a másik két tésztaadaggal.
Közben elkészítjük a krémet. A pudingport elkeverjük a cukorral, a tejjel és az aromával. Tűzre tesszük, és folytonos kavarás mellett sűrűre főzzük. Miután levesszük a gázról, rögtön hozzákeverjük a kockázott margarint, majd hagyjuk kicsit kihűlni.
Amikor már készen van mindhárom piskótalap, akkor jöhet a töltés. Az alap egy kakaós piskóta lesz. Erre jön a krém fele, majd a sárga tésztalap. Ismét krém, és a sort a másik kakaós lap zárja. Kicsit lenyomkodjuk, akár le is súlyozhatjuk rövid időre, mondjuk a vágódeszkával. Jó fél óra pihenő után jöhet a csokimáz. Én most olyat vettem, ami tasakos, és mikróban csak fel kellett melegíteni. A tészta tetejére csorgattam, és késsel elkentem. Megszórtam kókuszreszelékkel, és már mehetett is a hűtőbe. Miután kicsit megszilárdult a csokimáz, hosszúkás darabokra vágtam.



Drága párom ma tartja a névnapját este bent a munkahelyen. Nem akartam nagyon krémes vagy folyós dolgot készíteni, ezért saját kútfőből gyorsan megalkottam ezt a szeletes sütit, ami szerénytelenül a Timcsi nevet kapta :-) Ígérem, hogy a közben kelesztőben pihenő magos-medvehagymás pogácsát nem magamról nevezem el :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése