2014. április 24., csütörtök

Kapros-joghurtos cukkini főzelék

Hozzávalók:
2 db cukkini( még szezonon kívül vagyunk, tehát a bolti nagyságúakat vegyük alapul :-))
2 dl natúr joghurt
1 kisebb fej hagyma
1 gerezd fokhagyma
1 ek. apróra vágott friss kapor
1 ek. liszt
1 tk. fűszerpaprika
1-2 ek. olaj

pár csepp almaecet és csipet cukor (el is maradhat, ha valakinek elég savanyú a joghurttól)
ételízesítő ízlés szerint
Elkészítés:
A cukkiniket jól megmossuk, de nem hámozzuk, majd  a reszelő nagyobb lyukán lereszeljük, kicsit besózzuk. (amin a káposztát szoktuk azon a reszelőrészen) A hagymát és a fokhagymát nagyon apróra vágjuk, és az olajon megdinszteljük. Megszórjuk a fűszerpaprikával, felöntjük egy kortynyi vízzel, majd rátesszük a cukkinit. Átforgatjuk, megszórjuk a kaporral,  ételízesítővel, és igény szerint öntünk még rá kevés vizet. Lefedve hagyjuk párolódni. Hamar készen van, érdemes jó tíz perc után megkóstolni, akkor már érezni fogjuk azt is, elég sós-e. Közben a joghurtot a liszttel kikeverjük, úgy, mintha habarást készítenénk. Teszünk hozzá pár kanál levet, összedolgozzuk, és a cukkinire öntjük. Átkavarjuk, és egy-két percig kevergetve még a tűzön hagyjuk. Mielőtt elzárnánk, megkóstoljuk, s most jöhet bele igény szerint a cukor és az ecet. Üresen, vagy bármilyen feltéttel finom és könnyű kis ebéd.



Nagyon vágytam már a tökfélék ízére főzelékben. Ám sajna eltenni tavaly nem tettem el, a bolti fagyasztott tök pedig mindig olyan vastagra van gyalulva, hogy nem igazán vágyom rá. Ám a minap az egyik üzletben megakadt a szemem a cukkinin, vettem belőle két szép darabot. Először rántani akartam, aztán hírtelen jött a nagy ötlet, ebből készítek főzeléket magamnak. Tejföl helyett pedig azért választottam a joghurtot, mert a cukkini könnyű kis ízéhez szerintem jobban passzol, mint a sűrű tejföl. Nagyon finom ebédem ketekedett belőle. S bár a fiúk gyanúsan méregették a tányéromat, engem ez nem tartott vissza attól hogy mind az utolsó cseppig kikanalazzam ezt az adagot :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése