2014. április 14., hétfő

Zöldséges-sonkás pangrácius

Hozzávalók:
80 dkg pangracius filé (aki nem szereti, más halfilét is használhat)
2 tenyérnyi szelet füstölt-főtt tarja
25 dkg brokkolirózsa, karfiol és sárgarépa vegyesen (én a mixből használtam)
1 fej hagyma
2 duci gerezd fokhagyma
3-4 ek. olaj
1 dl tejföl
1 kk. őrölt bors
ételízesítő ízlés szerint
1 csapott ek. liszt
Elkészítés:
A halat kiengedjük, jól lecsepegtetjük, és nagyobb kockákra vágjuk. A hagymát és fokhagymát apróra kockázzuk, csak úgy, mint a tarjaszeleteket (persze más sonkaféle is lehet) Olajat öntünk egy lábosba, rádobjuk a hagymát és megdinszteljük. Amikor látjuk, hogy kicsit már puhult, akkor hozzádobjuk a tarjakockákat, és együtt lepirítjuk. Mehet hozzá a zöldségkeverék, megszórjuk az ételízesítővel, öntünk alá pár kortynyi vizet, és lefedve pároljuk. Ha a zöldség már elveszti vad nyersességét, akkor hozzátesszük a haldarabokat, megborsozzuk, és összeforgatjuk. Addig főzzük, míg a hal megpuhul. Figyeljünk rá, mert nem kell neki sok idő, elég annyi is, míg a tejfölből és a lisztből egy habarást készítünk. Kanalazunk egy keveset a ragu levéből hozzá, majd az egészre ráöntjük a tejfölös habarást. Még egyszer hagyjuk felrottyanni, és már el is zárjuk alatta a gázt. Az egész ragu elkészítése nem vesz több időt igénybe fél óránál. Én nokedlivel tálaltam, de tésztával, rizzsel is kitűnő.


Van aki ellenérzésekkel viseltetik a pangrácius filé iránt, s bár én is sok mindent olvastam már róla, azért alkalmanként teret adok neki a konyhában. Most is kiteljesedett, házasságra lépve a finom zöldségekkel és a főtt-füstölt tarjával, nagyon finomra sikeredett. És ami a lényeg, hogy nagyon gyorsan elkészíthető, akár váratlan vendégeket is megkínálhatunk vele. A hal 15 perc alatt a mikróban kiengedhető, azalatt a kezünk ügyébe készíthetjük a többi hozzávalót. És éppen a rövid főzési idő miatt választottam a főtt-füstölt tarját hozzá, mert a nyer, csak füstölt verzió nem biztos, hogy ennyi idő alatt megpuhult volna. az ízét viszont a főtt verzió is átadta. Míg ezeket a sorokat írom, hallom, hogy kattog a mikró. Hamarosan munkába induló drágám éppen a déli maradékot melegíti magának. Kell ennél nagyobb elismerés? .-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése