2014. szeptember 3., szerda

Kefires lángos

Hozzávalók:
60 dkg finomliszt
2,5 dkg élesztő
3 dl kefír
1 dl tej
1 kk. só
1 kk. cukor
+ olaj a sütéshez
A lisztet egy tálba szitáljuk, az élesztőt pedig felfuttatjuk a meglangyosított, cukrozott tejben. A liszt közepébe mélyedést csinálunk, ide beleszórjuk a sót és a cukrot. Jöhet bele a kefír, majd a felfuttatott élesztő. Fakanállal, kézzel vagy éppen robotgéppel (kinek hogy kényelmes) alaposan kidolgozzuk, és betesszük a hűtőbe. (Természetesen kenyérsütővel is végeztethetjük a munkát, de csak dagasztassuk be, a kelesztés majd most hidegen megy végbe. )Itt elállhat akár egy éjszakát is, de ha sietünk, egy-két óra múlva már süthetjük is. Én úgy szoktam, hogy lisztezett munkafelületen kb. másfél centisre kinyújtom a tésztát, és szaggatom, majd kézzel széthuzogatom a széleknél, és beteszem a forró olajba. Papírszalvétára szedem, hogy a felesleges olajat leitassam róla, majd ízlés szerint tejföllel, sajttal kínálom a családnak.




Ma tejfölös-kolbászos krumplilevest főztem, annak a kísérője lett ez a lángos. Több helyen olvastam már kefíres receptet, de végül egy saját verziót sütöttem meg. A liszt mennyisége aszerint változik hogy milyen a liszt minősége. A tökéletes, rugalmas kelttészta eléréséhez lehet, hogy alkalmanként pár dekával több, vagy kevesebb lisztre van szükség. De a lényeg, hogy a végeredmény egy könnyű  tésztájú, finom lángos lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése