2014. szeptember 17., szerda

Hamburger zsemle 2.

 Hozzávalók:
40 dkg finomliszt
2 dl langyos tej
2 ek méz
5 dkg margarin (olvasztva)
1 db tojás sárgája a tésztába
1 db tojás a lekenéshez
2,5 dkg élesztő
1 tk. só
Elkészítés:
Aki hagyományos módon készíti a kelt tésztát, az a langyos tejbe szórjon egy csipet cukrot, morzsolja bele az élesztőt és hagyja felfutni. A lisztet szitálja egy tálba, csorgassa bele az olvasztott margarint és a mézet, szórja rá a  sót
tegye hozzá a tojás sárgáját, majd a felfutott élesztővel együtt dolgozza ki kézzel vagy fakanállal a tésztát alaposan.
Én viszont kényelmes ember vagyok, így a tészta hozzávalóit szép sorban belepakoltam a kenyérsütőm tartályába. Először a folyékony hozzávalókat, majd a lisztet, sót, végül a tetejére morzsoltam az élesztőt. Dagasztó-kelesztő programon indult a móka, de nem vártam meg, hogy másfél órát végig fusson. Amikor jó tíz perc után a gép leáll, elkezdi pihentetni a bedagasztott tésztát, akkor kikapcsoltam, és egy lisztezett tálba tettem a fényes tésztagolyót, majd bezártam a mikróba 25 percre. (persze a mikrót nem indítottam el :-))Ennyi idő kellett ahhoz, hogy szépen megkeljen, és tovább lehessen dolgozni vele. Ugyanígy keleszthető akkor is, ha kézzel dolgoztuk ki a tésztát. Most kell eldönteni, hogy mekkora zsemléket akarunk. Én hat kisebbet formáztam szendvicsnek, de igazi hamburgerezéshez négy részre osszuk. Két tenyerünk közt gömbölyítsünk kis cipókat belőle, majd a sütőlapra téve takarjuk le, had pihenjenek 10-15 percet. Ez idő alatt bemelegszik a sütő, és ha egy tálban vizet teszünk az aljába, elég gőz is keletkezik, amit meghálál a kelt tészta. Felvert tojással lekenjük a zsemléket, és már mehetnek is a sütőbe, ahol 15 perc alatt mindenképpen szép fényesre sülnek kb. 190 fokon.


Már régen izgatja a fantáziámat ez a recept, amit a Paprika Tv-n láttam Bede Róberttől. Tegnap elérkezettnek éreztem az időt arra, hogy magam is elkészítsem. És nem csalódtunk! Frissen este, és ma reggel egy éjszakai pihenés után egyaránt puha, és mennyei hamburgerbucik voltak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése