2015. március 28., szombat

Joghurtos-medvehagymás pogácsa


Hozzávalók:
45 dkg finomliszt
2 dl natúr joghurt
1 db tojás
2,5 dkg élesztő
25 ml tej
1 tk. só
1 kk. cukor
2 ek. apróra vágott medvehagyma
12,5 dkg margarin
+1 db tojás a kenéshez
Elkészítés:
Én természetesen most is az egyszerűbb végét fogtam meg a dolognak, és a kenyérsütő tartályába belepakoltam először a folyékony dolgokat, -beleértve a kicsit megolvasztott margarint is- , majd a lisztet, cukrot, sót, vagdalt medvehagymát és az elmorzsolt élesztőt. Dagasztó programon alig negyed órát működött a gép, és egy tökéletesen kidolgozott tésztagolyót vettem ki belőle. Tíz percet hagytam letakarva pihenni, majd lisztezett felületen kinyújtottam, és hajtogattam. Képzeletben három felé osztottam a téglalap alakú tésztát, s a középső tésztacsík feléig behajtottam először az egyik, majd a másik tésztaszárnyat. Utána ugyanígy képzeletben három felé osztottam, majd az egyik harmadot a középső felé, a másikat pedig alá hajtottam. Így pihent tíz percet, aztán ismételten hajtottam, pihentettem. Utána ujjnyi vastagra nyújtottam, lekentem felvert tojással, berácsoztam éles késsel, aztán szaggattam. Pihent, míg bemelegedett a sütő, aztán szép fényesre sütöttem.
Akinek nincsen kenyérsütő gépe, az természeteseb a hagyományos módon is bedagaszthatja  a tésztát. Ekkor a joghurtot ellkeverjük a kevéske tejjel, és abban futtatjuk meg kicsit az élesztőt.


Szeretem a tavaszt, imádom az újra éledő természetet. S azt is, hogy ez a pár hét magával hozza egyik kedvenc növényemet, a medvehagymát. Ilyenkor mindig próbálok valami újat kitalálni a felhasználásához. Most ez a joghurtos pogácsa született, ami egy nagyon könnyű tésztájú, magát etető pogácsa lett, ahogy a férjem fogalmazott az imént :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése