2015. április 2., csütörtök

Krumplifőzelék2.

50 dkg krumpli
2 db babérlevél
1 kisebb fej hagyma
2 ek. olaj
1 tk. fűszerpaprika
1 tk. őrölt majoranna
1,5 dl tejföl
delikát vagy só ízlés szerint
1 ek. liszt
Elkészítés:
A krumplit megtisztítom, és nem túl vastag fél karikákra szeletelem. A hagymát szintén megfosztom külső burkától, és apróra vágom. Olajon megpirítom, majd megszórom a fűszerpaprikával és egy-két gyors kavarás után felöntöm kevés vízzel. Beleteszem a krumplit, megszórom ételízesítővel, majorannával, és hozzá dobom a babérlevelet. Lefedem és hagyom, hogy a krumpli megpuhuljon. Nem kell túl sok idő hozzá, néha nézzük meg, nehogy szétfőzzük a szemeket. Közben a tejfölt elkeverjük a liszttel, s hogy csomómentes legyen, merünk hozzá a főzővízből is egy keveset. Ha a krumpli puha, akkor behabarjuk a főzeléket. Kavargatva hagyjuk besűrűsödni, majd elzárjuk a gázt alatta. Kóstoljuk meg. Ha nem elég savanykás, akkor pici ecetet csepegtethetünk még bele.



Hosszú éveken át ha krumplifőzeléket készítettem, akkor annak csak a fehér változata jutott eszembe. Nekem az volt természetes, úgy készítette anyukám, és úgy kaptuk az iskolai menzán is. Ám egyre több helyen láttam, hogy paprikás változatban is kínálják. Így aztán gondoltam egyet, és elkészítettem én is ezt a változatot. Nem csalódtam benne, nekem jobban ízlik talán, mint a hagyományos. Bence is bekanalazott belőle egy jókora adagot, de azért kijelentette, hogy a "malteros" jobban bejön neki :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése