2015. július 15., szerda

Cukkinis spagetti

Hozzávalók:
25 dkg spagetti
1 csinos kis cukkini
10 dkg reszelt sajt
 1 ek. olivaolaj
besamellhez:
1 ek. vaj
1 ek. liszt
2,5 dl tej
csipet só
csipet frissen őrölt bors

Elkészítés:
A tésztát a szokásos módon kifőzzük, majd félre tesszük. A cukkinit jól megmossuk, de nem hámozzuk meg! Legyaluljuk úgy, hogy kicsit hosszúkás szálakat kapjunk. Enyhén megsózzuk, majd picike oliván megfuttatjuk. Elég neki 2-3 perc, mert nem akarjuk pépesre főzni. Elkészítjük a sajtos besamell mártást. Ehhez első körben a mikróban megmelegítjük a tejet, és a kezünk ügyébe készítjük.  Egy serpenyőben felolvasztjuk a vajat, óvatosan, nehogy megégjen. Beleszórjuk a lisztet, kis lángon kevergetve megpirítjuk, majd felöntjük a forró tejjel. Besűrítjük, (azért ne álljon meg benne a kanál ) majd megszórjuk ízlés szerint sóval, borssal, és beleszórjuk a reszelt sajt felét. Ez a mártás kerül a cukkinire. Átforgatjuk, majd a kifőtt tésztára halmozzuk. Tálaláskor a tészta tetejét megszórjuk reszelt sajttal, és aki szereti az egycsipetnyi apróra vágott kaprot is tehet rá.




Kétségtelen, hogy a nyár a cukkini szezonja. Míg kezdetben csak rántottuk, vagy éppen töltöttük, ma már ezer elkészítési módját is merjük ennek a méltán népszerű zöldségnek. Én ma ezt a tésztát készítettem. Vegetáriánus keresztlányomra is gondoltam, amikor kitaláltam. Ha legközelebb látogatóba jön, meg is lepem vele :-) Aki viszont nem tudja elképzeli hús nélkül, az tehet bele egy kis cukkinivel pirított darálthúst, vagy éppen vékony csíkokra vagdalt füstölt tarját, sonkát.
De szerintem így húsmentesen is isteni volt!
Ja ! És még egy tipp azoknak, akik nem akarnak a besamellel bajlódni: bátran elkészíthető a szósz tasakos carbonara porból is :-)

2 megjegyzés:

  1. Szuper, minden van hozzá, holnap készül is!

    VálaszTörlés
  2. De jó, hogy eszembe juttattad, imádjuk a cukkinit, újra elkészítem, szeretjük! Sok jó ötletet kapok tőled Timike! Köszi!

    VálaszTörlés