2015. november 13., péntek

Magos-chillis csirkemell

Hozzávalók:
50 dkg csirkemell filé
10 ek. finomliszt
1 csapott ek. sütőpor
1 tk. étkezési keményítő
1 db tojás
1 tk só
1 ek. olaj
1 dl víz
Mártás:
3 ek. méz


1 ek. szezámmag
1 ek. lenmag
ízlés szerint chillipehely (összevagdalt paprika is lehet)
 ketchup
+ olaja a sütéshez
Elkészítés:
A csirkemellet csíkokra vágjuk. Nem kell túl nagy falatokat szelni, mert a bundázással úgyis megnőnek sütés közben. A húst félretesszük, és a bunda hozzávalóit egy tálban alaposan elkeverjük. Palacsintatésztánál sűrűbb masszát kell kapnunk. Ebbe beleforgatjuk a húsdarabokat, ügyelve arra, hogy lehetőleg mindenhol bevonja a csirkemell csíkokat. Forró olajba tesszük, és aranybarnára sütjük mindkét oldalát. Ügyeljünk arra, hogy ne pakoljunk egyszerre túl sokat a serpenyőbe, mert alaposan megnő a falatok térfogata. Papírtörlőre szedjük a megsült darabokat, hogy kicsit leitassuk róluk az olajat. Közben elkészíthetjük a mázat is. Igazándiból ezekből a hozzávalókból ízlés szerint kell egy egységes mázat alkotni, amibe belemártogatjuk a kisült húsokat. Tányérra tesszük, és hagyjuk kicsit megszikkadni. Mire tányérra kerül a köret, a csirkemell is fogyasztható lesz.




Szerintem sokak kedvence ez a csirkemell, és jó "kínai" módjára ahány ház annyi szokás jelleggel készítjük. Bár ami igaz az igaz, ennek sincsen kőbe vésett törvénye. Mivel én a lenmagot is nagyon szeretem, ezért a szezámmag mellett azt is tettem a mázba. Aki pedig édes-savanyú verzióra vágyik, az egy kis kanálnyi ecetet (almaecet lágyabb) tegyen a mázhoz.

1 megjegyzés:

  1. Évek óta készítem, szapora csirkemell néven. a panírozást úgy szoktam megoldani, hogy egy elegáns mozdulattal a tésztába borítom, és összekeverem vele a húst! Előző este, a csíkokra vágott húst felöntöm annyi tejjel, hogy ellepje, teszek bele sót, borsot, vegetát, szójaszószt. Másnap pedig először a palacsintatésztához a páclevet öntöm először, és ha szükséges, akkor még vízzel hígítom.

    VálaszTörlés