2016. március 24., csütörtök

Bakonyi húsgolyó

Hozzávalók:
40 dkg darált sertéshús
(másfajta húsból is elkészíthető)
2 db tojás
zsemlemorzsa
1 szelet kolozsvári szalonna, vagy füstölt tarja
1 fej hagyma
1 kicsi paradicsom
1 cikk paprika
2 gerezd fokhagyma
0,5 liter alaplé (lehet kockából, vagy maradék húslevesből is)
2,5 dl tejföl
3-4 fej gomba
1 ek liszt (vagy étkezési keményítő)
2-3 ek étolaj
ízlés szerint frissen őrölt bors

Elkészítés:
A húsgombóc elkészítésével kezdem a főzést. A húst egy tálba teszem, hozzá ütöm a két tojást, befűszerezem sóval, borssal és annyi zsemlemorzsával, hogy jól formázható massza legyen. Diónyi gombócokat formázok, és egy tálcán félre rakom pihenni.
A hagymát apróra vágjuk a fokhagymával együtt, és az olajon megfuttatjuk. Pici sót szórunk rá, hozzáadjuk az időközben szintén apróra vagdalt paprikát és paradicsomot. Lefedjük, és hagyjuk párolódni pár percet. Addig felkockázzuk a szalonnát/tarját. Amikor már összefőtt az alap, akkor én botmixerrel kicsit pürésítem, hogy krémesebb, sűrűbb legyen majd. Felöntöm az alaplével, beleteszem a megmosott és szeletekre vágott gombát, a tarját, majd szép sorban a gombócokat. Takarékra veszem a lángot, és hagyom negyedórát főni. Közben egyszer-kétszer megrázogatom a lábost, hogy a húsgolyók átforduljanak, egyenletesen tudjanak puhulni. Egyet kiveszek és megkóstolom. Ha már puha, akkor a tejfölben elkeverek egy kanálnyi lisztet, és behabarom vele a szaftot. Hagyom rottyanni egyet, és készen is van. Kevés vágott petrezselyemmel megszórom, és lehet tálalni.



Sokféle ételt készítettem már darált húsból. bevallom ennek az alapötlete nem saját kútfőből pattant ki, több helyen is olvastam róla a neten, de természetesen átvariáltam kicsit a saját szánk íze szerint, s úgy készítettem el. Nekünk nagyon ízlett ez a változat. Bár talán nokedlivel lett volna az igazi, mi most tésztával ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése